۲۳۶هزارمیلیاردریال برای تقویت زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شد

یاسوج - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجموع اعتبارات حاصل از سفرهای اول و دوم رئیس جمهور به استان و دیگر محل ها از جمله متوازن و جدول پیوست قانون در مجموع ۲۳۶ هزار میلیارد ریال است که وارد استان خواهد شد.

"جهانگیر شاهینی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جذب این اعتبارات نیاز به پیگیری دارد که تخصیص هایشان عملیاتی شود.

وی افزود: بودحه استانی از ۱۵ هزار میلیارد ریال به ۲۵ هزار میلیارد ریال افزایش داشته که این عدد رشد قابل توجهی نسبت به اعتبارات سال های قبل داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سفر نخست رئیس جمهور بیش از ۶۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص یافت و در سفر دوم این اعتبارات به ۱۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

شاهینی تاکید کرد: ۸۵۰ هزار میلیارد ریال پروژه در سفر رئیس جمهور گرفته شد، ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در قالب فصل و برنامه نمی‌آمد اما آن را خارج کردیم و از ۵۵۰ هزار میلیارد ریالی که ماند به معاون رئیس جمهور گفته شد که حداقل باید یک چهارم بر اساس شاخص‌ها و برنامه‌ها اخذ شود.

وی تصریح کرد: توسعه استان یک نفره و یک روزه ایجاد نمی‌شود و می طلبد همه با هم و در کنار هم باشند تا توسعه شکل بگیرد البته سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت سه عاملی هستند که در توسعه اثرگذار خواهند بود.

شاهینی بیان کرد: اگر راه‌های روستایی این استان پنج هزار و ۳۰۰ کیلومتر است، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن آسفالت شده و هنوز بیش از ۲ هزار کیلومتر آسفالت نشده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار گونه گیاهی در این استان وجود دارد که ۱۵۰ نمونه آن نادر است، سال گذشته ۵۷۰ میلیارد ریال درآمد از فروش گیاهان دارویی کسب شده اما گیاهان دارویی این استان به صورت خام از کهگیلویه و بویراحمد خارج شده است.

وی افزود: ظرفیت مسافر سال کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ هزار نفر است اما با وجود ۲ فرودگاه در استان تنها هفته‌ای دو پرواز در استان صورت می گیرد و شرکت های هواپیمایی به دلایل مختلف برای پروازها استقبالی ندارند.

شاهینی عنوان کرد: ۱۳ سد در استان وجود دارد که از این تعداد ۶ سد در حال مطالعه و سه سد در حال بهره‌برداری است چنانچه مجموع این سدها راه‌اندازی شود ۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجوز برداشت آب در استان یک میلیون و ۱۰۰ هزار میلیون متر مکعب است که هنوز ۷۰۰ میلیون متر مکعب آن برداشت نشده است.

وی ابراز کرد: میزان برق مصرفی استان ۴۸۰ مگاوات است این استان می تواند ۵۰۰ مگاوات تولید برق تولیدی سدها را صادرات کند اگر این سدها راه‌اندازی شود بیش از ۱۰ هزار نفر اشتغال زایی می‌کند.

شاهینی تاکید کرد: سه اولویت اصلی استان راه، آب و کشاورزی است و پس از تصویب اعتبارات مدیران کل باید برای اخذ اعتبارات تلاش کنند و این سازمان باید بر کار مدیران نظارت داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برش برنامه هفتم توسعه استانی در دستور کار قرار گرفته است، که پیش از این در برنامه کاری نبود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha