۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85197443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت هوا در شهرستان نهبندان بسیار ناسالم است

۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶
کد خبر: 85197443
کیفیت هوا در شهرستان نهبندان بسیار ناسالم است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در شهرستان نهبندان وضعیت بسیار ناسالم را نشان می‌دهد.

اسدالله حاتمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس داده‌های ایستگاه پایش کیفی هوا منتهی به ساعت ۱۱ امروز شاخص کیفیت هوا در شهرستان نهبندان ۲۷۶ است اما در بعضی ساعات شب گذشته و صبح امروز به مرحله خطرناک نیز رسید.

وی اظهار کرد: در چنین شرایطی باید کودکان و سالمندان همچنین بیماران قلبی و ریوی از حضور در فضای باز و تردد غیر ضروری خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا امروز در شهرستان‌های زیرکوه و بیرجند به ترتیب با ۹۷ و ۶۳ در وضعیت قابل قبول است و از ایستگاه سنجش هوا در شهرستان سرایان داده‌ای در دسترس نیست.

پنج ایستگاه پایش کیفی هوا در استان خراسان جنوبی وجود دارد که ۲ ایستگاه در بیرجند و مابقی در شهرستان‌های نهبندان، سرایان و زیرکوه مستقر است.

در پی تقویت بادهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک از تیر امسال در خراسان جنوبی تشدید شده و کاهش کیفیت هوا در اغلب شهرهای استان را به دنبال داشته به طوری که بسیاری از روزها کیفیت هوای نهبندان در وضعیت خطرناک قرار گرفته است.

براساس مصوبه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار گرد و غبار استان، ادارات شهرستان نهبندان امروز با سه ساعت تاخیر شروع به کار کردند.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی تا اواسط هفته جاری با تقویت اختلاف فشاری در شرق کشور وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

همچنین در مرز شرقی استان به ویژه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه وقوع توفان گرد و خاک محتمل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha