۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85197463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چاپ ۲۲۰ هزار گذرنامه زیارتی برای اربعین

۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبر: 85197463
چاپ ۲۲۰ هزار گذرنامه زیارتی برای اربعین

‌آبادان - ایرنا - فرمانده کل انتظامی کشور گفت: تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار گذرنامه ویژه زیارتی اربعین چاپ شده است.

به گزارش ایرنا سردار احمدرضا رادان روز یکشنبه در جریان بازدید از مرز شلمچه عراق اظهارکرد: نزدیک به ۱۶۰ هزار گذرنامه به صورت کاملا اینترنتی برای متقاضیان شرکت در اربعین صادر شده است.

وی افزود: درخصوص گذرنامه زیارتی با طرف عراقی به توافق رسیده‌ایم و زائران با کمترین قیمت می‌توانند از گذرنامه ویژه اربعین استفاده کنند.
‌فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تشکر از همکاری صمیمانه دولت، وزارت کشور و نیروهای انتظامی عراق تاکید کرد: برابر توافق انجام شده با طرف عراقی، افرادی که از مدت اعتبار گذرنامه آنان ۲ سال گذشته است با مراجعه به مراکز گذرنامه، بدون نیاز به اخذ گذرنامه جدید، گذرنامه خود را تمدید کنند.

سردار رادان همچنین در دیدار با ابراهیم شرحان فرج مدیر مرز شلمچه عراق از آخرین اقدامات برای تسهیل در ورود زائران ایرانی در از مرزشلمچه به عراق مطلع شد.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

براساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور همزمان با۲۰ صفر سال ۱۴۴۵ هجری قمری، روز اربعین حسینی است.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق هستند.

به گزارش ایرنا، حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha