جلوگیری از هدررفت و قاچاق سوخت در مرزپرویزخان نیازمند هماهنگی دستگاه‌های اجرایی است

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: جلوگیری از قاچاق و هدر رفت سوخت و منابع انرژی در مرز پرویزخان از مواردی است که نیاز به جدیت و هماهنگی بین بخشی تمام دستگاه‌های اجرایی دخیل در مرز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد طیب صحرایی» روز یکشنبه در حاشیه جلسه صادرات غیر نفتی استان کرمانشاه در پایانه بین المللی مرز پرویزخان، افزود: این جلسه با هدف بررسی واردارات و صادرات و مبادلات و فعالیت های تجاری پایانه مرزی پرویزخان در این گذرگاه رسمی با حضور سازمان ها و ادارات متولی دخیل در امر تجارت به منظور بررسی اشکالات و مسایل موجود برگزار شد و نیاز است تصمیم های جدی که باید بگیریم تا امور مرزی ما سامان دهی شود.

وی اظهار کرد: یکی از مباحث مهمی که باید به به طور جدی به آن بپردازیم ساده سازی آمد و رفت کالا و به موازات آن سامان دهی گمرکات استان و پایانه های مرزی است.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: تسهیل و تسریع در ورود و خروج کالا و به موازات آن فعالیت گمرکات پایانه های مرزی از اهداف برگزاری جلسه مرز در محل پایانه مرزی پرویزخان بود.

صحرایی اضافه کرد: تصمیم‌های امروز کمک می کند که ما از سرمایه های ملی و به طور خاص سوخت کشور بهتر استفاده کنیم و همچنین از هدررفت و قاچاق بی رویه ای که از مرز پرویزخان اتفاق می افتد جلوگیری نماییم و برای تحقق این مهم همکاری همه سازمان ها را می طلبد که این امر تحقق یابد.

وی ادامه داد: به زودی شاهد خواهیم بود که مرز پرویزخان با هماهنگی و سامان دهی بهتر در خدمت امور اقتصادی و عمرانی استان کرمانشاه و کشور قرار بگیرد.

جلوگیری از هدررفت و قاچاق سوخت در مرزپرویزخان نیازمند هماهنگی دستگاه‌های اجرایی است

کرمانشاه ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی دارد

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha