معاون استانداری خوزستان:معلم‌های توانمند در دوره ابتدایی استفاده شوند

اهواز- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه زمینه برای توانمندسازی معلمان در استان نیاز به تقویت بیشتری دارد گفت: انتظار می‌رود از معلم‌های توانمند و با تجربه در دوره مهم و حساس ابتدایی استفاده شود.

به گزارش ایرنا عبداله افرازه شهاوند روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در محل این اداره کل بیان کرد: باید طبق دستور مقام معظم رهبری به سمت کیفیت بخشی آموزش و فضای مدارس دولتی حرکت کنیم تا عدالت آموزشی در استان برقرار شود.

وی بهبود کیفیت آموزشی در مدارس دولتی را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: فاصله فعلی در سطح آموزشی مدارس غیردولتی و دولتی با برنامه ریزی های کاربردی قابل رفع است.

وی همچنین بر حمایت اداره کل اوقاف استان از دانش آموزان نیازمند و همچنین برنامه های آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد و ادامه داد: منابع مالی مورد نیاز این حمایت ها از محل درآمدهای اداره کل اوقاف استان تامین شود.

در ادامه این نشست، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد: دهیاری‌ها در بهسازی و رسیدگی به مدارس روستایی به آموزش و پرورش کمک کنند.

مهرداد نیکو با بیان اینکه دهیاری اعتبارات بسیاری خوبی را در یک سال اخیر دریافت کرده‌اند افزود: دهیاری‌ها اعتبارات خوبی از محل عوارض آلایندگی و هزینه‌های جاری خود دریافت کرده‌اند که می‌توانند به آماده سازی مدارس روستایی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: این مهم به صورت یک مصوبه از شورای آموزش و پرورش به دهیاری‌ها ابلاغ شود تا همکاری لازم انجام شود.

افتتاح ۵۲۳ کلاس درس در مهر ماه امسال در خوزستان

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان بیان کرد: ۱۳۹ مدرسه در قالب ۵۲۳ کلاس درس مهرماه امسال به بهره برداری می رسد.

محمد سعیدی پور با اشاره به آغاز طرح شهید عجمیان در استان گفت: در قالب این طرح با کمک خیران و گروه‌های جهادی فضای مدارس در استان برای حضور دانش آموزان آماده سازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۶۱۴ کلاس درس در استان تحویل داده شد افزود: باید برای افزایش مشارکت خیران برای ساخت و ساز کلاس‌های درس بیشتر اقدامات موثری انجام شود.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در ۱۰ هزار مدرسه دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha