به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه شیراز روز یکشنبه بااعلام این خبر از قول علی حمزه بیان کرد: پنجره واحد خدمات، سامانهای به یکپارچگی خدمات و آسانسازی دسترسی مخاطبان به این خدمات ایجاد شده است.
وی افزود: این سامانه درگاهی برای احراز هویت متمرکز همه کاربران ایرانی و تسهیل خدمات دولت در حوزههای مختلف است.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شیراز یادآور شد: سامانه پنجره واحد خدمات دانشگاهی کشور، درگاهی است برای ورود به خدمات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که از این طریق همه دانشگاههای کشور به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل میشوند و پیشخوان الکترونیکی دانشگاه شیراز نیز با پیوستن به این سامانه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند راهیافت.
مدیرکل دفتر آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اتصال دانشگاههای کشور به پنجرهی ملی دولت هوشمند، دانشگاه شیراز با توجه به تجارب پیشین، آمادهسازی زیرساختهای لازم را انجام داده و از ۱۴مردادماه به پنجرهی ملی خدمات دولت هوشمند متصل گردید.
بیش از ۱۸ ماه از آغاز به کار پنجره ملی خدمات دولت هوشمند میگذرد؛ این سامانه توانسته است ارائه خدمات الکترونیکی پرکاربرد سازمانهای دولتی و دستگاههای اجرایی را با یک بار احراز هویت برای اقشار مختلف مردم فراهم کند؛ به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیش از سه هزار خدمت دستگاههای اجرایی کشور از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم ارائه میشود.
این پنجره خدمات الکترونیک پس از ۲۰ سال انتظار، در دولت سیزدهم اجرایی شد و تا کنون بیش از ۹۵ درصد دستگاههای اجرایی کشور به این پنجره پیوستهاند و بر اساس آخرین آمار بیش از ۲۲ میلیون نفر از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بازدید کردهاند.
نظر شما