۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85197577
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاربران فضای مجازی در روبیکا مراقب ربات هکر باشند

۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85197577
کاربران فضای مجازی در روبیکا مراقب ربات هکر باشند

کرمان - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری با شگرد هک حساب‌های کاربری روبیکا توسط یک ربات هشدار داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمان، سرهنگ "منصور رمضان نژاد" در این زمینه افزود: مجرمان سایبری با دسترسی غیرمجاز توسط ربات و ارسال اپلیکیشن به حساب‌ های کاربران در پیام‌ رسان روبیکا، تحت عنوان "من ضابط قضایی هستم، چندین مرتبه مراجعه کردم که حکم قضایی را بهتون ابلاغ کنم که نبودید که باید این اپلیکیشن را نصب و حکم قضایی خود را مشاهده کنید" و کابران با نصب و ورود به این ربات کل حسابشان هک می شود.

این مسئول انتظامی در بردسیر افزود: شهروندان باید قبل از نصب و ورود به اپلیکیشن از صحت درخواست ها مطمئن شوند و بدانند که ابلاغیه های قضایی تنها از طریق سامانه ثنا قابل بهره برداری است از اینرو کاربران از دانلود و اجرا کردن نرم‌افزارها از منابع نامعتبر به شدت پرهیز و هنگام ورود به شبکه اجتماعی خود حتما از اصلی بودن صفحه ورود اطمینان حاصل کنند تا گرفتار صفحات جعلی نشوند.

سرهنگ رمضان نژاد خاطرنشان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی به منظور پیشگیری از دسترسی غیرمجاز و سو استفاده از هویت و کلاهبرداری مجرمان از دوستان و مخاطبین آن‌ها، حتما رمز تایید دو مرحله‌ای را برای حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی فعال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha