۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85197667
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ایرنا در ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی نقش بسزایی دارد+ فیلم

گرگان - ایرنا -سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی داشته و یک ظرفیت ویژه است که می‌توانیم این فرهنگ را در قشر کودک و نوجوان ترویج و توسعه دهیم.

الهه غیناقی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان گلستان و تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، خبرنگاران نقش بسیار مهمی در جهاد تبیین داشته و با وجود هجمه‌های مختلف رسانه های دشمنان برعلیه کشور، می‌توانند حمایت و کمک های بسیاری در مقابله با آنها داشته باشند.

وی اظهار داشت: خبرنگاران با سرعت و دقت در اطلاع رسانی های خود می توانند نقش های کلیدی در توسعه و پیشرفت کشور و همچنین جهاد تبیین داشته باشند.

وی افزود: قشر کودک و نوجوان سرمایه های ارزشمندی آینده کشور هستند و باید بهترین آموزش به آنها داده شود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در این راستا فعالیت خواهد کرد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: خبرنگاران به عنوان بازوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش کلیدی در ایفای اهداف و آرمان های آن دارند تا رسالت پرورش نیروی تراز انقلاب اسلامی با هدف رشد، استعداد و پتانسیل های این قشر انجام شود.

غیناقی افزود: یکی از راهبردهای کلان کانون استفاده از ظرفیت های درون و بیرون سازمانی برای استفاده حداکثری از ظرفیت های استان برای تحقق آرمان ها و اهداف برای رشد کودکان و نوجوانان است.

وی اظهار داشت: خانواده ها به عنوان نهاد اجتماعی نقش مهمی داشته و امیدواریم در اوقات فراغت خود از ظرفیت های ویژه کانون و مربیان آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر با پررنگ شدن رسانه های مختلف در تغذیه فکری کودکان و نوجوانان، ضرورت نظارت،آموزش و سواد رسانه‌ای و تبیین استفاده درست از این فضا را دوچندان کرده است.

وی افزود: دوران طلایی کودکی و نوجوانی یکی از کلیدی ترین دوران زندگی افراد است که در صورت تعلیم و تربیت مناسب این قشر پایه‌های متعالی جامعه حفظ می شود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان گفت: آموزش مهارت های مختلف، پرورش کودکان خودباور و با عزت نفس،تربیت، توانمندسازی و ترویج هویت اسلامی و ایرانی در کانون محقق می شود.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد که به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند.

در این استان شمالی ۱۸ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۶ کتابخانه سیار با پوشش هر کتابخانه ۲۰ روستا و ۲ کتابخانه پستی دارد که ۱۳ هزار نفر از کودکان و نوجوانان از خدمات فرهنگی آنها استفاده می‌کنند.

در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha