۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۱۵
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85197954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی اربعین در شلمچه اجرا شد

آبادان - ایرنا - مدیر اجرای طرح‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی در شلمچه اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد آریادوست یکشنبه در نشست تشریح پروژه‌های عمرانی و رویدادهای فرهنگی ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد:یکی از مشکلات زائران اربعین بخصوص افرادی که با خودرو شخصی به شلمچه مراجعه می‌کردند پاکینگ خودروی بود که ساماندهی پارکینگ بزرگ ۹۰هکتاری با گنجاش ۳۰ هزار خودرو تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

وی افزود:برای تسهیل در مراجعه زائران به پارکینگ ۹۰ هکتاری جاده دسترسی جاد از مسیر شلمچه احداث شده تا زائران به راحتی به این مرکز مراجعه کنند و آسفالت آن تا پایان هفته جاری انجام خواهد شد ضمن اینکه مشکل روشنایی آن با نصب پایه‌های برق برطرف شد.

آریادوست گفت: با نظر راهور فراجا سه دور برگردان برای کنترل ترافیک و پارکینگ مخصوص اتوبوس حمل زائران در خارج از مسیر اصلی زائران طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: برای خدمات رسانی بهتر جاده پشت مواکب بهسازی شده تا علاوه بر دسترسی راحت و سریع موکبدارن به مواکب، خودروهای امداد در صورت نیاز با توجه به ترافیک با عبور از این مسیر در کوتاه‌ترین زمان خود را به نقطه صفرمرزی برسانند.

مدیر اجرای طرح‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند گفت:روشنایی مناطق ۲ و سه هکتاری شلمچه بهسازی و تعویض شد ضمن اینکه ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی تعمیر و ۱۰۰چشمه جدید نصب شده و ۹۶ حمام نیز پیش‌بینی شده است.

وی به اجرای طرح انتقال و اتصال شبکه فاضلاب سرویس بهداشتی مواکب به شبکه اصلی فاضلاب شلمچه اشاره کرد و افزود:با توجه به گرمای هوا ه‍شت هزار ۵۰۰متر سایبان و مه‌پاش در مسیر حرکت زائران نصب خواهد شد.

سه برنامه بین‌المللی، استانی و محلی در ایام اربعین در شلمچه برگزار خواهد شد

دبیر کمیته فرهنگی ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه نشست به اجرای برنامه بین‌المللی روایت راهیان با همکاری حوزه هنری با حضور۱۲۰ هنرمند اشاره کرد و بیان داشت: این برنامه به مدت ۶ شب در شلمچه برگزار خواهد شد و سعی بر این است تا دبیرخانه این رویداد در منطقه آزاغد اروند فعال شود.

۵۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی اربعین در شلمچه اجرا شد

حسین قانعیان‌پور افزود: سوگواره عکس اربعین با همکاری انجمن سینمای جوان آبادان و همایش شیوخ عشایر ایران و عراق اول ماه صفر برگزار خواهد شد.

سرپرست مدیریت توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند افزود:۴۰ حسینیه و مدرسه برای اسکان زائران اربعین حسینی در خرمشهر و مسیر شلمچه در نظر گرفته شده است و اطلاعات این مکان‌ها از طریق پیامک بعد از ورود زایران به خرمشهر به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

وی به پیش‌بینی برپایی ۱۰ غرفه فرهنگی با موضوع‌های حجاب و عفاف، مهدویت، خدمات عمومی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع نماز و نماز جماعت ۲۰۰ تخت فروش برای برگزاری نماز و مراسم بعد از آن در فضای ۲هکتاری منطقه آزاد اروند پیش‌بینی شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند نیز از پیش بینی مکان مناسب برای خبرنگاران منطقه برای پوشش مناسب راهپیمایی اربعین حسینی در شلمچه خبر داد.

حمید بحرینی افزود:برای پوشش مناسب خبری این رویداد کارت مخصوص خبرنگاران برای تردد آنها پیش بینی شده است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

براساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور همزمان با۲۰ صفر سال ۱۴۴۵ هجری قمری، روز اربعین حسینی است.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق هستند.

به گزارش ایرنا، حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha