۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۰:۰۱
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85198064
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس در لرستان سه برابر افزایش یافت

خرم آباد - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: یک هزار و ۶۱ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان، پیش ثبت‌نام خود را قطعی کرده اند که این تعداد نسبت به ۴۰۸ داوطلب دور قبل، حدود سه برابر افزایش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا «احسان یاوری» یکشنبه شب در برنامه ویژه گفتگوی خبری شبکه افلاک افزود: از مجموع هزار و ۶۱ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در لرستان ۹۴۲ نفر مرد و ۱۱۹ نفر زن هستند.

وی اظهار داشت: بیشترین تعداد زنان در مرحله پیش ثبت نام در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی با ۵۱ نفر و بروجرد با ۲۷ نفر و کمترین تعداد زنان داوطلب با پنج نفر مربوط به حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان است.

یاوری گفت: بیشترین تعداد ثبت‌نام کنندگان در شهرستان خرم‌آباد و چگنی با ۳۶۲ نفر، پس از آن حوزه انتخابیه بروجرد ۲۱۵ نفر و کمترین ثبت نام در حوزه‌ انتخابیه پلدختر و معمولان با ۴۷ نفر است.

وی ادامه داد: ۱۳۹ نفر از داوطلبان نمایندگی مردم لرستان در دوازدهمین مجلس شورای اسلامی با مدرک دکتری تخصصی، ۷۸۱ نفر مدرک کارشناسی ارشد، مدرک کارشناسی ۹۹ نفر، کاردانی ۱۳ نفر و ۲۹ نفر با مدرک حوزوی ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود که لرستان با ۱۱ حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha