۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۰۲
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85198113
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده اصفهان : مجلس به نمایندگان " برنامه‌محور " نیاز دارد

اصفهان -ایرنا - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به نماینده " سیاسی" اما " متخصص " و " برنامه‌محور" با تجربه کار کارشناسی نیاز دارد، زیرا بسیاری از تصمیمات شامل قانون‌گذاری و اصلاح آن نیازمند تجربه کاری است.

به گزارش ایرنا، مهدی طغیانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در مورد نگاه به آینده انتخابات و تاکید بر حضور نخبگان و افراد دانشگاهی یا فعالان سیاسی در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور در مجلس شورای اسلامی را نمی‌توان از فضای سیاسی جامعه جدا دانست و هر دو لازم است، زیرا تجربه هر دو موضوع برای یک نماینده به کار می‌آید.

وی افزود: چه بسا برای رای اعتماد به وزیران و سایر بخش‌ها تصمیم سیاسی مهم است، اما نکته‌‍‌ای که به شدت در تجربه خود دریافت کردم این است که در کنار کار سیاسی؛ فضای کارشناسی برای نمایندگان لازم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نماینده باید برنامه داشته باشد و اگر بتواند این برنامه را با یک جریان سیاسی پیش ببرد ، به طور قطع موثر خواهد بود اما به طور کلی نماینده مجلس باید بتوانند گره از کار مردم باز کند و اگر شعاری هم داده می‌شود برای این است که تمایزها را برای مردم مشخص کند، اما اصل آن برنامه و هدف مشخص برای حل مشکلات است.

وی ادامه داد: درست است که مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد برای حضور در مجلس لازم است اما باید خود منتخبان و کاندیداها کارشناس در حوزه تخصص خود باشند.

طغیانی ادامه داد: معتقدم مجلس و کمیسیون‌های مرتبط نیاز به افراد کاربلد و با تجربه دارد که هر چقدر افراد متخصص‌ وارد مجلس شوند، گره‌های کشور،مردم و معیشت آنان بهتر باز می‌شود و نظارت کارشناسی یا اصطلاح قوانین، قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین بهتر صورت می‌گیرد.

وی گفت: کار کارشناسی در امور مجلس پیچیده است و اگر نماینده‌ای در کارشناسی حوزه خود خبره نباشد نه تنها کمکی به قانون‌گذاری یا اصلاح آن نکرده که چه بسا حتی ممکن است با ساده‌انگاری و عدم درک پیچیدگی‌های موضوع، به گره‌ها اضافه کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متاسفانه در گذشته برخی از قوانین با پیشنهادهای غلط، نادرست و ساده‌انگاری تصویب شده و اکنون زندگی مردم دچار مشکل و گره شده است.

وی تاکید کرد: مجلس جای خبره‌ترین متخصصان است؛ اما این به معنای افراد تحصیل کرده صرف نیست و متخصصان باید وارد سایرحوزه ها نیز همچون سیاست خارجی، کشاورزی، عمران، شهرسازی و موضوعات مختلف کمیسیون‌های مورد نیاز مجلس شوند.

طغیانی در پاسخ به مشارکت مردمی در مقابل سیاست‌زدگی بین دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا گفت:در هر دوره‌ای و در همه جای دنیا احزاب در فضای سیاسی فعال هستند و دیدگاه‌های خود را با فهرست برنامه‌های خود به مردم عرضه می‌کنند.

وی در پایان گفت:در کشور ما متاسفانه احزاب سیاسی قوی فعالیت ندارند لذا برنامه‌های ارائه شده و نیز چهار چوب‌ها هم مشخص نیست و شاید این افراد کلیات موضوع را پذیرفته باشند اما در جزئیات با هم اختلاف نظر دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha