«آناند» میهمان ویژه جام پایتخت در ایران

تهران- ایرنا- سفیر کشور هند در ایران با همراهی مدیرکل دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان با ضمن حضور در محل فدراسیون شطرنج با سرپرست فدراسیون دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، رودرا گائوراو شرست سفیر کشور هند در ایران با همراهی محمدحسن تقی‌زاده مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان ضمن حضور در محل فدراسیون شطرنج با شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون دیدار و گفت‌وگو کرد.

عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به سفیر هند، گزارشی از شرایط این رشته در کشور، موفقیت‌های کسب شده در سطح بین‌الملل و برنامه‌های آتی ارائه داد.

وی با اشاره به جایگاه شطرنج هند در سطح جهان، قهرمانان و چهره‌های برتر شطرنج در این کشور را از نخبگان بین‌المللی دانست که همواره رقبای قابل احترامی برای ورزشکاران شطرنج ایران در رویدادهای بین‌المللی بوده‌اند.

عظیمی همچنین با اشاره به روابط خوب و عمیق دو کشور ایران و هند به ویژه در عرصه ورزش، خواهان توسعه همکاری‌ها در رشته شطرنج شد. وی گفت: فدراسیون ایران آمادگی دارد در حوزه تبادل بازیکن، آموزش مربیان به ویژه در بخش بانوان و هم چنین اردوهای مشترک گام‌هایی بردارد.

از مهمترین موارد مطرح شده در این نشست توسط سرپرست فدراسیون، درخواست حضور بازیکنان ایرانی در لیگ هندوستان، برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی به ویژه انتقال تجربیات مربیان سنین پایه هند به مربیان ایرانی و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه توانمندسازی مربیان زن ایرانی با استفاده از ظرفیت مربیان هندوستانی بود.

شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران ضمن دعوت رسمی از سفیر هند برای حضور در مسابقات جام ابن سینا در همدان به عنوان میهمان ویژه که با استقبال سفیر و قول ایشان برای حضور در این رویداد مواجه شد، از آقای «آناند» اسطوره شطرنج هند در دنیا که هم اکنون نائب رییسی فدراسیون جهانی (فیده) را بر عهده دارد و رییس فدراسیون شطرنج هند به عنوان میهمانان ویژه رقابت‌های جام پایتخت که قرار است آبان ماه امسال به میزبانی تهران برگزار شود دعوت کرد که سفیر قول داد شرایط حضور این افراد در تهران را فراهم آورد.

سرپرست فدراسیون شطرنج ایران در پایان خواستار فراهم آوردن شرایط ویژه برای شطرنج بازان ایرانی جهت حضور در کشور هند و حضور در رویدادهای مختلف و همچنین برگزاری مسابقات آنلاین پیش از برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو شد که با قول مساعد سفیر برای پیگیری تا حصول نتیجه روبرو شد.

آقای رودرا گائوراو شرست سفیر کشور هند در ایران نیز با ابراز خشنودی از این دیدار و حضور در فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران گفت: ریشه‌های فرهنگی و تاریخی هند و ایران باعث شده، روابط نزدیکی بین دو کشور حاکم شود و حتما از طریق ارتباطات ورزشی به ویژه رشته شطرنج می‌توان این روابط را مستحکم‌تر کرد.

سفیر هند با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در فدراسیون شطرنج ایران برای رشد و توسعه کمی و کیفی این رشته، از پیشنهادات دکتر عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج استقبال کرده و از پیگیری درخواست‌های مطرح شده در این نشست از طریق فدراسیون شطرنج کشور هند خبر داد.

رودرا گائوراو شرست با اعلام این خبر که از این پس ورزشکاران شطرنج ایران برای حضور در رویدادهایی که هند میزبان آن خواهد بود از تسهیلات ویژه‌ای نظیر ویزا، اسکان و تغذیه رایگان برخوردار خواهند شد، قول مساعد برای پیگیری موضوعاتی مانند حضور ورزشکاران ایرانی در لیگ‌های هندوستان، برگزاری اردوهای مشترک و آموزش مربیان ایرانی به ویژه در حوزه بانوان که مورد درخواست فدراسیون ایران بود خبر داد.

محمدحسن تقی‌زاده مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست با تقدیر از زحمات عظیمی و سایر اعضای فدراسیون شطرنج، از حضور سفیر هند در این فدراسیون ابراز خرسندی کرد و پیشنهاد داد در آینده‌ای نزدیک با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده، جام دیپلمات با حضور سفرای کشورهای حاضر در ایران برگزار گردد که مورد استقبال سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران و همچنین سفیر کشور هند قرار گرفت.

«آناند» میهمان ویژه جام پایتخت در ایران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha