موقعیت یک نفر از کوهنوردان مفقود در دره‌های "داورزن" مشخص شد

مشهد-ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر شهرستان سبزوار گفت:بعد از ۲ روز عملیات گروه‌های جست و جوی هلال احمر، موقعیت یک کوهنورد از گروه پنج نفره مفقود در دره "بَفرِه" در حوالی روستای "ساروق" شهرستان "داورزن" مشخص شد.

ابوالفضل رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز شنبه ۲۱ مرداد ماه مفقودی یک گروه پنج نفره طبیعت گرد به مرکز ۱۱۲ جمعیت هلال احمر اعلام شد.

وی اضافه کرد: طبق گزارش اولیه حادثه این افراد در صخره‌های دره بفره در حوالی روستای ساروق محبوس شده اند و با توجه به صعب العبور بودن منطقه نه امکان برگشت و نه توان ادامه راه دارند.

وی اظهارکرد: این دره یکی از سه دره خطرناک و صعب العبور کشور است و به واسطه وجود آبشارهای فراوان و صخره‌های صعب العبور مورد توجه بسیاری از طبیعت‌گردان با هدف ماجراجویی است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان سبزوار گفت: این پنج نفر همگی افراد آماتور و طبیعت گردهای بدون تجهیزات لازم برای شب خوابی در منطقه هستند و از زمان اعلام مفقودی تا کنون تمامی گروههای امداد و نجات عملیات جست و جو در منطقه را انجام می دهند اما با توجه به گستردگی، سختی عبور در منطقه و سرمای شبانه روند پیدا کردن این افراد زمان بر شده است.

رفیعی افزود:شب گذشته موقعیت یکی از کوهنوردان که توان بدنی بیشتری داشت و موفق شده بود خود را به ارتفاعات در دسترس برساند مشخص شد اما هنوز محل دقیق سایر چهار کوهنورد مشخص نیست و طبق اعلام فرد یاد شده، یکی از افراد گروه به دلیل گرسنگی طولانی دچار ضعف جسمانی شدید شده است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان سبزوار گفت: هنوز نمی توان هیچ اطلاعی از وضعیت و حال افراد مفقود داشت اما امیدواریم هرچه زودتر موفق به پیدا کردن محل دقیق این افراد شویم.

رفیعی افزود: امکان فرود بالگرد در منطقه به هیچ وجه وجود ندارد و به رغم انجام ۲ سورتی پرواز بالگرد برای امدادرسانی و انتقال نیرو، مکان مناسب برای فرود پیدا نشده است.

وی با اشاره به همراهی و همکاری خوب نیروهای بومی و مردم روستا اضافه کرد: با همراهی و کمک نیروهای آتش نشانی و سپاه نیز یک ریزپرنده (هلی شات) برای رد زنی و پیدا کردن محل کوهنوردان محبوس به پرواز درآمد اما به دلیل وزش شدید باد در منطقه امکان ادامه پرواز میسر نبود.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان سبزوار تاکید کرد: عملیات جست و جو به شدت سخت و سنگین است اما امدادگران آموزش دیده هلال احمر تلاش می کنند مفقودان را پیدا کنند ضمن این که گروه واکنش سریع به همراه بالگرد در خالت آماده باش برای کمک در شرایط ویژه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha