مخابرات دامغان ۸۵ ایستگاه ارتباطی آنتن‌دهی و داده تلفن همراه دارد

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره مخابرات دامغان گفت: ۸۵ ایستگاه ارتباطی آنتن‌دهی و داده تلفن همراه (BTS) اپراتور همراه اول در حال حاضر در این شهرستان فعال است که شامل ۳۲ سایت شهری، ۳۰ سایت روستایی، ۱۸ سایت جاده‌ای و پنج سایت هم در دانشگاه‌ها نصب شده و در حال بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید نصیری‌قدیرآبادی روز دوشنبه در جریان بازدید از وضعیت آنتن‌دهی شبکه همراه اول روستاهای عبیرآباد، غنی‌آباد، زرگرآباد و بهاآباد شهرستان دامغان، افزود: بیش از ۷۰ درصد از سایت‌های بی‌تی‌اِس( BTS) اینترنت همراه اول در این شهرستان مجهز به فناوری پیشرفته نسل چهار یا ۴G است.

آنتن های BTS مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی هستند که در مخابرات بی‌سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند. این نوع از آنتن ها در مناطقی که سیگنال های مخابراتی ضعیف تر است، نصب می‌شوند. این آنتن ها به بهبود کیفیت سیگنال های مخابراتی کمک می‌کنند. برد مفید هر کدام از این نوع آنتن ها ۲۰ کیلومتر است. اما در مناطق مسطح برد این آنتن ها تا ۳۵ کیلومتر هم می‌رسد. حتی با ایجاد شرایط خاصی می‌توان برد آنتن را تا ۶۰ کیلومتر افزایش داد.

کلمه BTS مخفف عبارت Base Tranceiver Station است که معنای آن «ایستگاه گیرنده و فرستنده پایه» است. آنتن های BTS آنتن هایی هستند که در زیرساخت های مخابراتی استفاده می‌شوند. از این نوع آنتن ها برای تسهیل ارتباطات مخابراتی استفاده می‌گردد.

سرپرست اداره مخابرات دامغان با اشاره به اهمیت انجام آزمایش درایو در نقاط مختلف گفت: به منظور بررسی و با هدف شناسایی نقاط دارای مشکل به لحاظ پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه، نسبت به انجام این آزمایش اقدام شد و برای رفع مشکلات موجود، پیگیری‌های لازم صورت گرفت.

وی گفت: بیش از ۷۰ درصد از سایت‌های بی‌تی‌اِس( BTS) اینترنت همراه اول در این شهرستان مجهز به فناوری پیشرفته نسل چهار یا ۴G است. که فناوری پیشرفته ای محسوب می شود و مخابرات ارایه خدمت به بهترین شکل و از نوع پیشرفته‌ترین فناوری را با تامین زیرساخت‌های لازم در برنامه دارد.

خدمات‌دهی ارتباطی متوازن در سراسر استان سمنان و حمایت از مناطق کمتر توسعه‌یافته، بهینه‌سازی شبکه‌ تلفن ثابت، همراه و دیتا، افزایش ظرفیت و تعداد خانوارهای متصل به شبکه مخابراتی، ارائه و ارتقاء فناوری‌های نوین و همگام بودن با سرعت پیشرفت فناوری، تخصیص هوشمند منابع، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جلب رضایت مشترکان در ارائه خدمات مطلوب و پایدارتر به آنها، از جمله اهداف طرح‌های مخابراتی در استان سمنان است.

استان سمنان در شاخص توسعه متوازن ارتباطات، بعد از پایتخت کشور، در رتبه دوم قرار دارد و این ظرفیتی ارزشمند برای معرفی سمنان به عنوان قطب فناوری کشور است.

ضریب نفوذ تلفن همراه در استان سمنان ۱۲۰ درصد است و به بیانی دیگر، هر یک نفر از جمعیت استان سمنان، یک و ۲ دهم سیمکارت تلفن همراه دارد.

یک و نیم میلیون سیمکارت تلفن همراه در استان ۷۰۰ هزار نفری سمنان وجود دارد. ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به فناوری نسل سوم و چهارم اینترنت تلفن همراه مجهز هستند و تعدادی هم که مجهز نیستند، طی ماه‌های آینده متصل می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha