عملیات ارتقای اینترنت پرسرعت در ۱۵ نقطه خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: عملیات ارتقای اینترنت پرسرعت در ۱۵ سایت جدید همراه اول مناطق روستایی استان از امروز (دوشنبه) آغاز و مهرماه امسال راه اندازی می شود.

رسول علی اصغرپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر این اساس سایت فورجی (۴G) همراه اول در ۱۵ نقطه جدید روستایی استان نصب و راه اندازی و به شبکه پر سرعت اینترنت همراه اول متصل می شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح عمرانی با هدف بهینه سازی و توسعه شبکه تلفن همراه اجرایی شد افزود: با اجرای این طرح مجموع روستاهایی که در نیمه اول سال ۱۴۰۲ به اینترنت پرسرعت همراه متصل شده اند به ۲۵ سایت خواهد رسید.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این سایت های روستایی شامل چهار سایت در شهرستان مرزی راز و جرگلان، سه سایت در شیروان و در هر کدام از شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، جاجرم و مانه و سملقان ۲ سایت است.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی این سایت ها بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال است افزود: امسال سایت های همراه اول در ۱۰ نقطه روستایی استان به شبکه ۴G ارتقا یافته است.

اتمام پروژه فیبر پروتکشن مسیر اسفراین-گرمه -جاجرم

علی اصغرپور در بخش دیگر سخنان خود از اتمام اجرای عملیات پروژه فیبر نوری و تامین تجهیزات به روز مخابراتی در مسیر اسفراین -گرمه و جاجرم خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه بخش ارتباطی جنوب و جنوب غربی استان زیر پوشش رینگ ارتباطی قرار گرفت و شبکه ارتباطات سایت های تلفن همراه و تلفن ثابت در مسیرهای فوق پایدارتر شد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی افزود: پروژه مسیر رینگ ارتباطی اسفراین-سنخواست، سنخواست-گرمه و گرمه -جاجرم با حفاری و کابل کشی فیبر نوری به طول ۱۲۵ کیلومتر و با نصب تجهیزات پیشرفته انتقال اجرا و در این زمینه بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha