کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در پی تفاهم همه جانبه امنیتی

تهران – ایرنا - یک مقام ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد این هفته نشست سه جانبه ای با حضور یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، با هدف ایجاد یک "چارچوب کلیدی" برای همکاری امنیتی میان سه کشور در آمریکا برگزار خواهد شد.

به گزارش دوشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، کیم تائه هیو، معاون مشاور امنیت ملی سئول، به خبرنگاران گفت یون سوک یول قرار است روز پنجشنبه برای شرکت در نشست سران در کمپ دیوید، محلی در نزدیکی واشنگتن، عازم آمریکا شود.

وی گفت: همچنین مذاکراتی برای ترتیب دادن جلسه های جداگانه ای بین سران کره جنوبی و آمریکا و نیز کره جنوبی و ژاپن در جریان است.

کیم تائه هیو در یک نشست مطبوعاتی در دفتر ریاست جمهوری پیرامون این نشست گفت: از طریق این اجلاس، ما قادر خواهیم بود در آینده یک چارچوب کلیدی برای همکاری امنیتی سه جانبه بین کره جنوبی، آمریکا و ژاپن ایجاد کنیم و آن را نهادینه کنیم. همچنین از این اجلاس برای بحث در مورد دیدگاه مشترک و اصول اساسی همکاری سه جانبه و نیز ایجاد مکانیسم های همکاری جامع و چند لایه در بخش های مختلف در سطوح مختلف بهره برداری خواهد شد.

وی اضافه کرد این اجلاس همچنین در جهت تقویت بیشتر همکاری های امنیتی سه جانبه برای صلح و ثبات در منطقه در مواجهه با تهدیدات مشترک خواهد بود و رهبران مذاکرات عمیقی را در مورد اقدامات عملی همکاری برای پاسخ به تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی برگزار می کنند.

بنا به گزارش یونهاپ، این اولین اجلاس سه جانبه مستقل بین سه کشور خواهد بود؛ اگرچه رهبران آنها در مجموع ۱۲ بار در حاشیه نشست های چندجانبه دیدار کرده اند که نخستین آنها اجلاس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در سال ۱۹۹۴ بوده است.

کمپ دیوید به علت برگزاری مذاکرات و انعقاد پیمان صلح ننگین مصر و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۸ مشهور است.

رئیس جمهور کره جنوبی عصر جمعه آمریکا را ترک خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha