پورعباس نیروی خدمتگزار و دلسوز منافع ملی است/ رای دیوان قابل پذیرش نیست

تهران- ایرنا- نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رییس سازمان سنجش نیروی خدمتگزار، مردمی، پاسخگو  و دلسوز منافع ملی است، گفت: صدور رای انفصال از خدمت برای رییس سازمان سنجش  به جرم برخورد با متخلفین ورود به دانشگاه به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

سید علی یزدی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در واکنش به صدور رای انفصال از خدمت عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور توسط دیوان عدالت اداری به دلیل مقاومت وی در پذیرش متخلفان کنکور، اظهار داشت: با کمال تعجب خبردار شدیم که دیوان عدالت اداری حکم انفصال از خدمت برای آقای پورعباس بدون دلیل قانع کننده صادر کرده است. توقع ما به عنوان مطالبه گر ملت، این است که اگر ایشان تخلف دارد باید از طرف نهادهای ذیربط و هیات تخلفات اداری رسیدگی شود و اگر اقداماتی مغایر با سیاست های وزرات علوم و فناوری انجام داده است هم اعلام شود تا زوایای این قضیه برای مردم روشن شود.

نماینده مردم تهران بیان داشت: رای انفصال از خدمت برای رییس سازمان سنجش به جرم برخورد با متخلفین ورود به دانشگاه صادر شد که این موضوع به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: امیدواریم وزیر علوم جواب قانع کننده ای برای نمایندگان داشته باشد و از معاون پارلمانی وزیر علوم هم می خواهم که در این رابطه توضیح دهد که اصل ماجرا انفصال از خدمت آقای پورعباس چه بوده است.

یزدی خواه با بیان اینکه پورعباس نیروی خدمتگزار، مردمی، پاسخگو و دلسوز منافع ملی است، تاکید کرد: صدور رای انفصال از خدمت برای رییس سازمان سنجش در هاله ای از ابهام است از وزیر علوم درخواست دارم که این موضوع را شفاف سازی کند تا آقای پورعباس به پست سازمانی خود برگردد.

به گزارش ایرنا، سازمان سنجش در ارتباط با اطلاعیه دیوان عدالت اداری مبنی بر انفصال از خدمت رییس این سازمان در توضیحاتی آورده است در پرونده‌ای که منجر به صدور رأی انفصال از خدمت شده، رئیس سازمان سنجش ۱۱ تیر با حضور در دیوان عدالت اداری به دفاعیات مستند پرداخته است همچنین داوطلبان شاکی مورد نظر دیوان مربوط به آزمون‌های سال ۱۴۰۰ و ماقبل آن در زمان مدیریت گذشته سازمان سنجش هستند و از تحصیل این داوطلبان پس از صدور رأی هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری جلوگیری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha