۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹
کد خبر: 85198386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج دهک اول استان یزد، رایگان بیمه سلامت می‌شوند + فیلم

یزد-ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: افرادی که هیچگونه بیمه‌ای نداشته و در دهک اول تا پنجم درآمدی هستند، می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های بیمه سلامت در سراسر استان به صورت رایگان بیمه شوند.

به گزارش ایرنا، "محمد دریجانی" روز دوشنبه در پویش "آقای مدیر حرف بزن" در جمع اصحاب رسانه استان افزود: افرادی که در دهک اول تا پنجم بوده‌اند به صورت سیستمی توسط بیمه سلامت بیمه شده اند و شاید عده ای خودشان نیز هنور خبر ندارند و بقیه دهک‌ها نیز با کمترین هزینه می توانند بیمه شوند.

وی با بیان اینکه همه فرایند ثبت نام برای این افراد کاملا رایگان است، اظهار داشت: افرادی که اطلاعاتشان ناقص یا کامل نبوده درخواست داریم به نمایندگی های بیمه سلامت در استان مراجعه کنند تا اقدام شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: افراد دهک ششم نیز ۲۰ درصد هزینه را پرداخت می کنند و بقیه دهک ها نیز با تخفیف و کمترین هزینه بیمه می شوند و حق بیمه بسیار کمتری را می پردازند؛ همچنین برای هر ویزیت در پزشک خانواده نیز به جای ۹۰ هزار تومان فقط ۹ هزار تومان از این افراد دریافت می شود و دربقیه هزینه ها نیز شامل فرانشیز و تخفیف خواهند بود.

دریجانی ادامه داد: در استان یزد ۳۳۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ماهیانه ۵۷ میلیارد تومان برای آنها هزینه می شود که ۳۳ میلیارد تومان مربوط به بخش دولتی و ۲۴ میلیارد تومان بخش خصوصی است.

وی افزود: با توجه به فعال بودن بخش خصوصی در استان یزد ، این بخش همراه با بخش دولتی نسبت به ارائه خدمات به بیمه شدکان بیمه سلامت اقدام می کند و بخش زیادی از هزینه ها نیز توسط این بیمه پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: طرح پوشش بیمه رایگان همگانی جهت مشمولین دهک‌های درآمدی یکم تا پنجم صورت گرفته و کاهش میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه در دهک‌های درآمدی ششم تا نهم نیز انجام می شود که درخواست داریم توسط رسانه ها این فرصت اطلاع رسانی شود تا همه بتوانند از این طرح استفاده کنند.

پویش "اقای مدیر حرف بزن" به ابتکار استانداری یزد و با هدف اطلاع رسانی از اقدامات دستگاههای اجرایی، مدتیست در این استان انجام میشود و بالاترین مدیر هر دستگاه با حضور در جمع رسانه ها در محل استانداری به پرسش های انها پاسخ می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha