راهداری خراسان‌شمالی: مشکلی در تامین اتوبوس زائران اربعین وجود ندارد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی با بیان اینکه مشکلی در تامین اتوبوس زائران اربعین به مرز عراق وجود ندارد گفت: در این زمینه ۵۰ دستگاه اتوبوس آماده انتقال زائران است.

محمد مشتری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرکت های حمل و نقل، ناوگان لازم را در صورت نیاز و افزایش تقاضا از خارج استان تامین می کنند.

وی تصریح کرد: شرکت های مسافری مکلف هستند که ناوگان اتوبوس را به لحاظ فنی مورد بررسی قرار دهند و در صورت وجود ایراد و نقص آن را برطرف کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: رانندگان ناوگان اتوبوس برای تامین و ارتقای ایمنی سفر زائران اربعین در دوره آموزشی و بازآموزی ضوابط و قوانین شرکت کردند.

وی افزود: پیش فروش بلیت سفرهای اربعین در استان به مقصد پایانه‌های مرزی همزمان با سراسر کشور در حال انجام است.

مشتری با اشاره به اینکه عمده زائران این استان از مرز مهران به کشور عراق وارد می شوند، اظهار کرد: در ایام اجرای طرح اربعین حسینی، فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی به شکل دربستی ممنوع است.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره نرخ بلیت ناوگان اتوبوس برای جابه جایی زائران اربعین به مرز کشور گفت: ناوگان اتوبوس با ظرفیت ۴۰ تا ۴۲ صندلی از بجنورد به مهران هشت میلیون و ۱۰۰ هزار ریال، با ظرفیت ۳۰ تا ۳۲ صندلی ۱۱ میلیون و ۳۴۰ هزار ریال و با ظرفیت ۲۵ تا ۲۷ صندلی (vip) ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پارسال بیش از هشت هزار زائر اربعین از خراسان شمالی با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به مرز مهران منتقل شدند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha