نتایج چهل و ششمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در زنجان اعلام شد

زنجان - ایرنا - معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به حضور ۶۶ زنجانی در مسابقات قرآنی به میزبانی این دستگاه، گفت: نفرات برتر این مسابقات معرفی و تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام موسی موسوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بر لزوم افزایش موقوفات قرآنی تاکید کرد و افزود: در مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم ۱۴ نفر به مقام قهرمانی استان در ۲ بخش آقایان و بانوان دست یافتند که در صورت کسب امتیاز حد نصاب به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.
موسوی گفت: این مسابقات با ثبت نام بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر در اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و پس از برگزاری مرحله شهرستانی و مشخص شدن نفرات برتر، مرحله استانی آن طی 2 روز در بخش بانوان و مردان در بقعه قیدار نبی (ع) برگزار شد.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در این مسابقات ۶۶ نفر از شهرستانهای مختلف استان به این مرحله از مسابقات راه یافته بودند که ۲۹ نفر در بخش آقایان و ۳۷ نفر در بخش بانوان به رقابت پرداختند و در نهایت ۱۹ نفر از برادران و ۲۱ نفر از خواهران در هفت رشته آوایی حائز رتبه‌های برتر اول تا سوم شدند.
وی تصریح کرد: به این ترتیب در هر رشته یک نفر و در مجموع ۱۴ نفر به مقام برتر استان در رشته‌های مختلف آوایی قرآنی رسیدند که جوایز نقدی و لوح یادبود به آنها اهدا شد.
موسوی در ادامه گفت: طبق آیین نامه مسابقات فقط نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری مسابقات راه می‌یابند که امیدواریم این ۱۴ نفر نمایندگان شایسته‌ای برای استان زنجان باشند.
وی گفت: مسابقات سراسری قران کریم که سازمان اوقاف برگزار می‌کند معتبرترین مسابقه قرآنی کشور است که سطح اول را از لحاظ رتبه بندی در کشور دارد و با شرکت عموم افراد بالای ۱۸ سال و همچنین نخبگان و قهرمانان قرآنی برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و ادارات اجرایی شهرستان‌ها برای برگزاری این مسابقات از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کنند و هزینه نزدیک به نیم میلیاردی این مسابقات از محل درآمدهای موقوفات با نیات خیرات و مبرات(نیکی ها) پرداخت می‌شود.
موسوی گفت: امسال با برگزاری مسابقات در شهرستان خدابنده عمده هزینه‌های مسابقات از محل موقوفه قیدار نبی(ع) پرداخت شد که نشان دهنده پشتیبانی بارز وقف و موقوفات از فعالیت‌ها و مسابقات قرآنی در استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha