۳۵۷۱ نفر در اصفهان برای حضور در انتخابات مجلس، پیش ثبت نام کردند

اصفهان-ایرنا- دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: با پایان مهلت قانونی، سه هزار و ۵۷۱ نفر در ۱۶ حوزه انتخابیه استان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرایند پیش ثبت نام را تکمیل کردند.

مهدی سلیمانی، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند یک هزار و ۶۲۷ نفر، اردستان ۸۳ نفر، خمینی شهر ۱۲۱ نفر، سمیرم ۱۱۰ نفر، شاهین شهر و میمه و بُرخوار ۱۷۸ نفر، شهرضا و دهاقان ۱۳۹ نفر، فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت ۱۵۲ نفر، فلاورجان ۱۱۰ نفر، لنجان ۱۵۹ نفر، مبارکه ۱۰۳ نفر، نایین و خور و بیابانک ۱۰۶ نفر، نجف‌آباد و تیران و کرون ۱۸۸ نفر، نطنز و قمصر ۱۰۴ نفر، کاشان و آران و بیدگل ۲۷۵ نفر، گلپایگان و خوانسار ۱۰۹ نفر و مسیحیان ارامنه جنوب هفت نفر، مرحله پیش ثبت‌نام را انجام دادند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: از این تعداد سه هزار و ۳۳ نفر(۸۵ درصد) مرد و ۵۳۸ نفر (۱۵ درصد) زن هستند.

سلیمانی در باره رده سنی متقاضیان افزود: از این تعداد ۱۵ درصد ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲۱ درصد ۳۵ تا ۴۰ سال، ۲۰ درصد ۴۰ تا ۴۵ سال، ۱۵ درصد ۴۵ تا ۵۰ سال، ۱۲ درصد ۵۰ تا ۵۵ سال، ۱۰ درصد ۵۵ تا ۶۰ سال، ۵ درصد ۶۰ تا ۶۵ سال و ۲ درصد ۶۵ تا ۷۵ سال هستند.

وی اضافه کرد: از میان ثبت نام‌کنندگان ۶۸ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۵ درصد دارای مدرک دکترا، ۱۲ درصد دارای مدرک لیسانس و ۵ درصد دارای مدرک حوزوی هستند.

سلیمانی گفت: ۱۹ درصد متقاضیان دارای سابقه ایثارگری و ۸۱ درصد فاقد سابقه ایثارگری و ۴۸ نفر نیز مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات هستند.

بنابر اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، ماده ۲۹ مربوط به استعفای داوطلبانی است که عنوان شغلی آنها همتراز مشاغل نامبرده در این ماده است که باید در مهلت قانونی پیش از اقدام به ثبت نام از شغل خود استعفا دهند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: فرایند پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس با توجه به پایان مهلت هفت روزه در ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ مرداد پایان یافت و در باره مراحل بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سالجاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha