کاهش میانگین سنی مجرمان در خراسان‌شمالی نگران کننده است

بجنورد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: کاهش میانگین سنی ارتکاب جرم و توسعه زمینه ها، ابعاد و دامنه شکل گیری برخی جرائم در استان نگران کننده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده روز یکشنبه اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم، مشارکت جدی همه دستگاه ها را می طلبد.

وی با اشاره به وقوع ۲ فقره قتل عمدی اخیر در شهرستان های شیروان و اسفراین و آمارهای موجود در خصوص افزایش موارد خودکشی در بین دانش آموزان از کاهش میانگین سنی ارتکاب برخی جرائم در استان ابراز نگرانی کرد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: متأسفانه در سال های اخیر شاهد کاهش میانگین سنی ارتکاب برخی جرائم از قبیل قتل های عمدی بودیم به طوری که ۲ فقره قتل اخیر و رشد موارد خودکشی در بین دانش آموزان به ما نشان داد که مرتکبان بسیاری از قتل ها جوانان و نوجوانانی هستند که با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می کنند.

وی با اشاره به نقش مشکلات اقتصادی و معیشتی در ارتکاب جرائم اظهار کرد: متاسفانه در سال های اخیر علاوه بر کاهش سن ارتکاب برخی جرائم، سطح و عوامل بروز بعضی از جنایات نیز از حوزه اجتماعی و فرهنگی فراتر رفته به طوری که برخی نوجوانان و جوانان با یاس و ناامیدی از آینده مبهم و در نتیجه فشار ناشی از فقر و بیکاری و نداشتن شغل و درآمد و نیز تاثیر مخرب فضای مجازی مرتکب جرائم خشن می شوند.

حجت الاسلام براتی زاده خاطرنشان کرد: قتل های عمدی در این میان از این موارد نگران کننده است که در سال های اخیر روند رو به رشدی را نشان می دهد و از یک آسیب و مشکل اساسی روایت می کند که زنگ خطر جدی را به صدا درآورده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha