۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبر: 85198691
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت رسانه غربی از افزایش خشونت‌ و جرم و جنایت در آمریکا

تهران- ایرنا- روزنامه دیلی تلگراف در مطلبی با اشاره به جذابیت‌هایی که شهرهای آمریکا در گذشته داشته‌اند، آنها را در حال حاضر مملو از فساد، جرم و جنایت توصیف کرد و نوشت: برای رفع چالش کنونی یک نظام قضایی هوشیار و کارآمد لازم است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه دیلی‌تلگراف در مطلبی نوشت: شهرهای همواره در حال پیشرفت آمریکا از سواحل شرقی گرفته تا مناطق غربی و سواحل جنوبی، همیشه تصویری پر زرق و برق را در ذهن تداعی می کردند.

براساس مطلب درج شده در این روزنامه انگلیسی، نیویورک یکی از بزرگترین شهرهای آمریکا با مغازه های عجیب و غریب و شگفت انگیزش در دهه ۱۹۹۰ جذابیت های بسیاری داشت. اما از آن زمان، نه تنها شهرهای این کشور درخشش، انرژی و هیجان خود را از دست داده اند، بلکه با هرج و مرج بی سابقه ای دست به گریبانند که مهار آن را برای مقامات به چالشی بزرگ تبدیل کرده است.

به عقیده نویسنده این مطلب، تازه ترین بحرانی که نیویورک را به گونه ای غرق کرده است، معضل مهاجرت گسترده است. براساس قوانین این ایالت همه مهاجران باید به موقع اسکان داده شوند.

اریک آدامز شهردار این شهر به تازگی اعلام کرد که چنانچه حمایت های مالی لازم را دریافت نکند، با بدهی ۱۲ میلیارد دلاری روبرو می شود. این در حالی است که کل بودجه شهرداری نیویورک در سال جاری پنج میلیارد و ۸۰ میلیون دلار بود.

این مقام کلانشهر نیویورک به همین دلیل سیستم مهاجرت را در آمریکا ورشکسته خواند و اضافه کرد: امروز نیویورک در تلاش برای بقا است.

براساس گزارش ها، مهاجران جدید در نیویورک در خیابان ها شب را به صبح می رسانند و همین امر صدای بسیاری از چهره های سرشناس را درآورده که از سوء مدیریت شهری شکایت دارند. ساکنان محلی نیز به دلیل تجمع زباله و آلودگی و افزایش آزار و اذیت های خیابانی گلایه می کنند.

دیلی تلگراف در ادامه مطلب ضمن ناکارآمد توصیف کردن سیستم مهاجرت در آمریکا خاطرنشان می کند: این کشور در برخورد با مهاجران به ویژه مهاجران غیرقانونی که از مرز جنوبی خود با مکزیک عبور کرده اند، بی رحم است.

این روزنامه در ادامه به افزایش آمار جرم و جنایت در کلانشهر نیویورک پرداخته و می نویسد: مانند سایر شهرهای آمریکا از جمله سانفرانسیسکو و لس آنجلس، آمار جرم و جنایت بالاست و نیازمند یک نظام کیفری هوشیار.

دیلی تلگراف نیروی پلیس این شهر را عملا منفعل دانسته و تاکید می کند اساسا پلیس در برابر جنایات سکوت در پیش گرفته است.

این رسانه در عین حال خطرناک ترین شهرهای آمریکا را شهرهای جنوبی و جنوب غربی می داند. به عنوان مثال شمار بی خانمان ها را در لس آنجلس ۷۵ هزار نفر ذکر کرده و تشریح می کند که بسیاری دیگر نیز در چادرها و خودروها سکونت دارند.

به گزارش این روزنامه، در سیاتل یکی دیگر از شهرهای بزرگ ایالت واشنگتن، مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از اندازه مواد مخدر تنها در سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ میلادی، ۷۲ درصد افزایش یافته که بیشتر آنها به دلیل مصرف فنتانیل (شبه مورفین بسیار قوی که در بیهوشی کاربرد دارد) و متامفتامین ها (نوعی داروی محرک به شدت اعتیادآور) جان خود را از دست دادند.

دیلی تلگراف در ادامه شکاف طبقاتی در آمریکا را عمیق و گسترده ذکر کرده و می نویسد: آمریکا دو بخش دارد: شهرهای ساحلی پذیرای ثروتمندان و سایر شهرها. هرچند بر اساس تقسیم بندی جدید باید گفت: شهرهای پر از جرم، جنایت و فساد که پذیرای مردم عادی هستند و دیگر شهرها که به لطف ثروت ساکنانش بر همه مسائلش سرپوش گذاشته می شود.

نویسنده این مطلب که خود ساکن یکی از شهرهای کوچک ایالت ماساچوست در سواحل شرقی بوده در پایان می نویسد: شاید در سالهای گذشته دیدن شهرهای دیگر آمریکا برایم جذابیت داشت، اما اکنون به آسانی حاضر نیستم پناهگاه امن خود را با شهرهای بزرگ پر از جنایت عوض کنم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha