ضریب تحصیل ۷۰ درصدی بانوان مناطق محروم کرمان در پیام‌نور
عکس تزیینی است

کرمان - ایرنا - مسئولان پیام‌نور کرمان می‌گویند ضریب حضور و تحصیل بانوان در این دانشگاه در نقاط محروم استان بالاست به طوری که حدود ۷۰ درصد دانشجویان این مناطق را تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایرنا شاید برخی تصورات ناشی از این باشد که همچنان در برخی مناطق محروم و بسته به بافت قومیتی مناطق، بخشی از بانوان در کشورمان اجازه تحصیل مانند سایر اقشار پیدا نمی کنند حال آنکه مسئولان دانشگاه پیام نور به اتکای آمار این فرضیه را رد و اعلام می کنند مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گرچه تاکید شهروندان این مانند بر این پایه است که در همان مناطق محل سکونت به تحصیل خود ادامه دهند.

رییس دانشگاه پیام نور استان کرمان گفت: ضریب حضور و تحصیل بانوان و دختران در دانشگاه پیام نور و در مناطق محروم این استان بالاست و حدود ۷۰ درصد تعداد دانشجویان را تشکیل می دهد.

فاطمه معین الدینی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: دانشگاه پیام نور با هدف توسعه آموزش آسان و در دسترس برای فرزندان کشور بنا نهاده شده است و آموزش های این دانشگاه برای همه سنین در هر طبقه و شرایط اجتماعی و شغلی ارائه می شود.

معین الدینی رییس دانشگاه پیام نور استان کرمان
فاطمه معین الدینی رییس دانشگاه پیام نور کرمان(سمت راست)

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تحصیل در دانشگاه پیام نور به دلیل اینکه شرط الزام حضور در کلاس را ندارد، لذا بهترین گزینه و فرصت برای کارمندان، شاغلان و زنان خانه دار به منظور ادامه تحصیل است و حتی درس های عملی دانشگاه نیز برای دانشجویان شناور و انعطاف پذیر ارائه می شود.

رییس دانشگاه پیام نور استان کرمان خاطرنشان کرد: در تمامی گستره استان دانشگاه پیام نور فعالیت دارد و در مناطقی که موسسه های آموزش عالی وجود ندارد، افراد می توانند از خدمات آموزشی این دانشگاه استفاده کنند.

وی افزود: اغلب خانواده ها به ویژه در مناطق کمتربرخوردار استان ترجیح می دهند بانوان در نزدیکی محل زندگی تحصیل کنند و به همین دلیل از خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور استفاده می کنند.

رییس دانشگاه پیام نور استان کرمان ادامه داد: اگر در جایی به لحاظ فیزیکی دانشجو به اندازه کافی وجود نداشته نباشد، از آموزش های مجازی استفاده می شود و بحث هایی در جریان است که آموزش های مجازی فقط به دانشگاه پیام نور واگذار شود البته این موضوع فعلا در حد طرح پیشنهادی است که بررسی می شود.

وی گفت: اینک ۱۴ هزار و ۹۰۸ دانشجو در دانشگاه پیام نور استان کرمان تحصیل می کنند که بیش از ۱۰ هزار دانشجو خانم و مابقی را آقایان تشکیل می دهد.

رییس دانشگاه پیام نور استان کرمان افزود: ۵۳ رشته کارشناسی، ۳۱ رشته ارشد و یک رشته دکتری شیمی تجزیه در واحدهای دانشگاهی پیام نور استان وجود دارد و ۱۴۰ عضو هیات علمی تمام وقت و ۵۶۲ استان مدعو تدریس دارند.

وی درباره شرایط دانشجویان نیز اظهار داشت: ۴۲۰ دانشجوی اهل تسنن و ۸۰ دانشجوی خارجی در مراکز دانشگاهی پیام نور استان کرمان داریم و تاکنون ۵۷ هزار نفر از دانشگاه پیام نور در استان کرمان فارغ تحصیل شده اند.

معین الدینی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در دوران کرونا کمک بسیاری به آموزش عالی کرد تصریح کرد: امتحانات دانشگاه پیام نور به صورت سراسری و با سئوالات یکسان برگزار می شود که این باعث شده دانشجویانی که در شهرهای دیگر زندگی می کنند نیازی به حضور در واحد دانشگاهی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور استان کرمان یکی از معدود مراکز دانشگاهی کشور است که خدمات پیشرفته آزمایشگاهی برای دانشجویان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha