انتخابات نماد مردم‌سالاری و حاکمیت مردم بر تعیین سرنوشتشان است

کرمانشاه- ایرنا- شورای وحدت نیروهای انقلاب استان کرمانشاه اعلام کرد: انتخابات نماد مردم سالاری و تجلی حاکمیت مردم بر مردم و تعیین سرنوشتشان به دست خود آنان است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، این شورا در اطلاعیه ای افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام مردم سالار دینی، بطور میانگین در هر سال با برگزاری یک انتخابات آزاد از مردم سالارترین کشورهای دنیا به شمار می رود.

در این اطلاعیه آمده است: یازدهم اسفند ماه سال جاری بصورت همزمان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار می شود و این روزها کار پیش ثبت نام از داوطلبان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حال انجام است.

شورای وحدت نیروهای انقلاب کرمانشاه افزوده است: این شورا وحدت نیروهای انقلاب در استان کرمانشاه را با اهتمام به امتثال فرامین و منویات امامین انقلاب به ۲ اصل مشارکت گسترده مردم در پای صندوق های رای و انتخاب اصلح، توجه ویژه دارد و از همه نخبگان و افراد متعهد و متخصص دعوت می کند تا در انتخابات پیش رو، بعنوان نامزد انتخاباتی حاضر شوند و مردم بصیر، انقلابی و همیشه در صحنه ایران عزیز نیز به مانند ادوار گذشته انتخابات با مشارکت گسترده و انتخاب آگاهانه، زمینه تشکیل مجلسی قوی و انقلابی و همچنین اسباب ناامیدی دشمنان انقلاب و توسعه کشور را فراهم آورند.

در این پایان این اطلاعیه آمده است: بی شک انتخابات اسفندماه با توجه به حساسیت و اهمیت بسیار بالای که دارد، حضور پرشور و شعور ملت فهیم و مومن ایران در این انتخابات و عمل به تکلیف مسئولان برگزاری انتخابات به نحو شایسته می تواند منجر به تحقق چهار خواسته رهبر معظم انقلاب از انتخابات امسال یعنی امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

براساس اعلام ستاد انتخابات استان کرمانشاه، طی هفت روز فرصت پیش‌ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجموع هزار و ۵۱ نفر در استان ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۱۳ درصد (۱۳۴ نفر) زن و ۹۱۷ نفر هم مرد هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha