۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85199080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید سفارت ایران در پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی علیه تروریسم

اسلام‌آباد - ایرنا - سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان حمله تروریستی روز گذشته در بندر گوادر را محکوم و تقویت همکاری‌های امنیتی را راهکاری موثر برای غلبه بر پدیده شوم تروریسم دانست.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، بخش دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای سفارت ایران در اسلام‌آباد با صدور پیامی حمله تروریستی در بندر گوادر واقع در ایالت بلوچستان را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: هدف اقدام تروریست‌ها برهم زدن امنیت و ثبات‌ کشورها و به تعویق انداختن طرح‌های توسعه و زیرساخت در منطقه است لذا تقویت همکاری‌های امنیتی برای مقابله با پدیده شوم تروریسم اجتناب ناپذیر می‌باشد.

براساس این گزارش، گروهی از نیروهای امنیتی پاکستان که در حال اسکورت مهندسان چینی در شهر بندری گوادر بودند از سوی عناصر تروریستی هدف حمله مسلحانه قرار گرفتند. در این حمله هیچ آسیبی به نظامیان پاکستانی و غیرنظامیان وارد نشد و در پاسخ سریع نیروهای امنیتی پاکستان دو نفر از تروریست‌ها کشته شدند.

شاخه تیپ مجید وابسته به گروه تروریستی و تجزیه طلب ارتش آزادیخواه بلوچ مسوولیت این حمله را برعهده گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به حمله ناکام به اتباع این کشور در بلوچستان پاکستان از دولت اسلام‌آباد تقویت امنیت اتباع چینی را مطالبه کرد.

این مقام سخنگو تاکید کرد که هرگونه توطئه علیه دوستی پاکستان و چین و علیه طرح راهروی مشترک اقتصادی دو کشور محکوم به شکست است‌.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha