۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85199140
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود هشت هزار مستمری‌بگیر روستایی همدان مشمول افزایش حقوق شدند

همدان-ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: هفت هزار و ۷۵۰ مستمری بگیر زیر پوشش این صندوق در استان مشمول افزایش حقوق ۲۰ درصدی شدند.

"حاتم شکری" روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۴۰۲ با پیشنهاد صندوق و تصویب در هیات امنا سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابعه انجام شد.

وی ادامه داد: این افزایش حقوق به همراه معوقات از ابتدای سال با حقوق مردادماه پرداخت خواهد شد و تمامی مستمری بگیرانی که حکم مستمری آنها تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۱ صادر شده است مشمول افزایش حقوق خواهند شد.

شکری افزود: در حال حاضر جامعه مشمول در استان همدان برای عضویت در این صندوق ۳۰۰ هزار نفر است و از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۱۴۷ هزار نفر زیر پوشش صندوق قرار گرفتند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: هفت هزار و ۷۵۰ نفر از سال ۱۳۸۴ تاکنون به صورت ماهانه از این صندوق مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت دریافت می‌کنند.

شکری اظهار داشت: این استان با ضریب پوشش بیمه‌ای ۵۱ درصد رتبه پنجم کشور را در جذب بیمه روستایی و عشایری از آن خود کرد.

وی با اشاره به اینکه تمام خدمات این صندوق به صورت تمام الکترونیک انجام می شود گفت: هم اکنون ۵۳ کارگزار در سطح استان در راستای تبیین و آگاه سازی حقوق روستائیان به آنها با مراجعه به روستاها به صورت چهره به چهره مشغول فعالیت و جذب عضو برای این صندوق هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان ادامه داد: اقدامات چشمگیر دولت سیزدهم در راستای کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی موجب جهش در جذب بیمه شدگان روستایی و عشایری و برای رضایت حال مستمری بگیران در سطح کشور شده است.

شکری، نگاه دولت سیزدهم به بیمه روستائیان و عشایر را برگرفته از نگاه انقلابی و جهادی دانست و تصریح کرد: در دولت سیزدهم با کار کارشناسی افزایش سطوح درآمدی با جهش ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی را مشاهده کردیم به طوری که حقوق ۱۵ میلیون ریال بازنشسته در سال گذشته، امسال به ۳۰ میلیون ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه پرداخت دو سوم حق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را دولت برعهده گرفته است ادامه داد: هر فرد با واریز حق بیمه سالیانه به مبلغ ۳۰ میلیون ریال پس از بازنشستگی مبلغ بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال در ماه دریافت می کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان گفت: جامعه هدف این صندوق ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران، کشاورزان و شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر هستند و هر زن و مرد با سن ۱۸ تا ۵۰ سال با حضور در کارگزاری رسمی صندوق در سراسر استان می تواند نسبت به ثبت نام و عضویت خود اقدام کند.

شکری، ماهیت این صندوق را اختیاری برشمرد و افزود: بیشترین پوشش بیمه ای در استان به ترتیب مربوط به شهرستان ملایر با ۱۶ درصد و شهرستان همدان و کبودرآهنگ با ۱۵ درصد و شهرستان بهار و تویسرکان با ۱۲ درصد است.

وی ادامه داد: روستائیان و عشایر به خصوص زنان این جوامع علاوه بر استحکام نظام خانواده، در رشد تولید و رونق اقتصادی نیز نقش بسزایی دارند که تا همین چندسال گذشته حتی جای خدمات بیمه‌ای برای آتیه‌ این قشر موثر خالی بود که بیمه زنان روستایی و عشایر و تامین آتیه آنان در برنامه های دولت سیزدهم جایگاه بارزی دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان گفت: نقل و انتقال سابقه بیمه در راستای رضایتمندی جامعه هدف برای تمامی بیمه شدگان در دولت سیزدهم فراهم شده است و می‌توانند سوابق خود را از این صندوق به سایر صندوق ها و بالعکس انتقال دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha