صحن علنی شورای کرمان؛ از تغییر نام چند خیابان تا لزوم انتقاد خبرنگاران از مدیران شهری

کرمان- ایرنا- یکصدوششمین نشست علنی شورای شهر کرمان، محل بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات گوناگونی از تغییر نام چند خیابان در این شهر تا لزوم انتقاد خبرنگاران از عملکرد مدیران شهری بود. 

به گزارش ایرنا، یکصدوششمین نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان در حالی شامگاه دوشنبه برگزار شد که یکی از مهمترین موضوعاتی آن بررسی تغییر نام چند معبر در شهر کرمان بود.

یکی از موارد تغییر نام معابری که در این نشست مطرح شد تغییر نام میدان توحید به میدان ارگ بود، محمد موسوی عضو شورا با مطرح کردن این موضوع گفت: در نظرسنجی مردم به نام میدان ارگ رای داده‌اند.

وی ادامه داد: طی یک نظرسنجی ۲۴ ساعته، ۹۰ درصد افراد یعنی یکهزار و ۸۹۰ن فر به میدان ارگ و همچنین ۲۳۰ نفر به میدان توحید رای دادند که این موضوع در کمیسیون فرهنگی شورا نیز به تصویب رسید.

محمد رضا کمساری، نایب رییس شورای شهر کرمان با اشاره به این موضوع گفت: یکی از برنامه های در دستور کار کمیته نامگذاری این است تا نام‌هایی که طی سال‌های گذشته وجود داشته و برخی از آنها تغییر یافته است؛ در صورت نبود تناقضات فرهنگی و عرفی، با نظرسنجی مردمی چنین اماکنی به نام اولیه خود تغییر کنند.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم تغییر نام میدان توحید به ارگ در کمیته نام‌گذاری گرفته شده اما باید در نظر داشت که تنها با نظر شورا قابلیت اجرا دارد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در مخالفت با این موضوع گفت: توحید یک نام ارزشی است و برداشتن آن به صلاح نیست، من نمی دانم چرا نظر سنجی درباره این موضوع انجام شده است.

در نهایت اعضای شورا تصمیم گرفتند بخشی از این مصوبه مربوط به تغییر نام میدان توحید به ارگ برای بررسی بیش‌تر به کمیسیون های مربوطه برگشت داده و سپس مجددا در صحن علنی شورا مطرح شود.

عملکرد شورا زیر ذره بین رسانه ها

در بخش دیگری از این نشست، اعضای شورا به روز خبرنگار اشاره کردند و علیرضا نادری رییس شورای شهر کرمان نیز در این نشست با اشاره به روز خبرنگار، انتقاد رسانه ها از عملکرد شورا را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تمام ابعادی شخصیتمان معمولا برایمان آشکار نیست و دیگران می توانند این ابعاد پنهان شخصیت را پیدا کنند.

وی ادامه داد: با بیان نقدها ما تلاش می کنیم عیب هایمان را برطرف و انسانهای بی عیب و نقص شویم.

رییس شورای شهر کرمان ضمن از تشکر از خبرنگارانی که عیب ها را زیر ذره بین می گذارند گفت: تعریف چندان به ما کمک نمی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha