۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۰:۰۳
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85199226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ را محکوم کرد

۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۰:۰۳
کد خبر: 85199226
روسیه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ را محکوم کرد

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) شیراز را بشدت محکوم و اعلام کرد که روسیه همکاری‌های ضد تروریستی خود را با ایران گسترش خواهد داد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس", ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مسکو این حمله تروریستی وحشیانه را بشدت محکوم و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کند. امیدواریم مسئولین این جنایت مجازات شوند.

به گفته این وزارتخانه، هیچ شهروند روس در میان مجروحان این حمله تروریستی نیست و "ما بر آمادگی خود برای همکاری بیشتر با شرکای ایرانی در مبارزه با تروریسم تاکید می‌کنیم. "

به گزارش ایرنا، «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز دوشنبه اعلام کرد که این اتحادیه حمله تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) را محکوم می‌کند.

یک عامل تکفیری عصر روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

در این حادثه تا کنون ۲ نفر شهید و هفت نفر (۵ نفر مجروح و ۲ نفر مصدوم) مجروح یا مصدوم شده‌اند که همه آن‌ها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.

یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

حرم شاهچراغ (ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha