۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۵:۱۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85199270
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنی قرقاش و نماینده آمریکا برای رسیدن به راه‌حل سیاسی در یمن

تهران-ایرنا-انور قرقاش مشاور سیاسی رئیس امارات متحده عربی دوشنبه شب  با "تیم لیندرکینگ" نماینده ویژه آمریکا در امور یمن برای رسیدن به راه حل سیاسی بحران این کشور گفت وگو و رایزنی کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری وام امارات، این دیدار که نخستین مقصد سفر لیندرکینگ در سفر دوره‌ای اش به خلیج فارس است، در ابوظبی صورت گرفت.

دو طرف در این دیدار بر اهمیت تلاش برای یافتن راه حل مسالمت‌آمیز در پایان دادن به بحران یمن تأکید کردند.

وزارت دفاع آمریکا ساعاتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد، فرستاده این کشور در امور یمن روز دوشنبه برای آنچه تلاش تحت نظارت سازمان ملل متحد برای تمدید آتش‌بس و اجرای روند صلح جامع نامیده شده، راهی منطقه خلیج فارس شده است.

این وزارتخانه مدعی شد: از نزدیک با سازمان ملل متحد، عربستان، امارات و عمان و دیگر متحدان برای برقراری آتش‌بس سازمان ملل کار می‌کنیم.

وزارت امورخارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که لیندرکینگ در این سفز دوره‌ای با مقامات کشورهای یادشده به همراه دولت مستعفی دسداز خواهد کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد که لیندرکینگ اجرای روند سیاسی جامع با میانجیگری سازمان ملل متحد به همراه تضمین برای ادامه تلاش برای کاهش بحران اقتصادی در یمن و رنج یمنی‌ها را بررسی خواهد کرد.

ادعای وزارت امورخارجه آمریکا درحالی بیان می شود که آمریکا بیش از ۸ سال است که در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه فروش تسلیحات کشورهای عضو ائتلاف عربی را حمایت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha