۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۳۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85199293
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منابع امنیتی اسلام آباد از هلاکت عناصر طالبان پاکستان در انفجار شهر خوست خبر دادند

اسلام‌آباد - ایرنا - منابع امنیتی در پاکستان مدعی شدند که کشته شدگان در انفجار دیروز در شهر خوست افغانستان از اعضای گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان بودند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، تارنمای رسانه دیجیتالی "دی خراسان دایری" در پاکستان به نقل از منابع آگاه نوشت که هدف اصلی انفجار شهر خوست طالبان پاکستانی بود و طی آن ۴ جنگجو از شاخه حافظ گل بهادر گروه تحریک طالبان پاکستان کشته شدند.

همچنین یک سرکرده طالبان پاکستان به رسانه خراسان دایری گفت که این گروه چهار نفر از اعضای خود را در انفجار روز گذشته در افغانستان از دست داد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجار در خوست را برعهده نگرفته است.

زمزمه‌هایی در رسانه‌های پاکستانی مبنی بر ماهیت انفجار شهر خوست شنیده می‌شود که این حادثه در نتیجه یک حمله هوایی بوده است در عین حال منابع امنیتی در پاکستان اعلام کردند که هیچ اقدامی یا طرحی برای حمله هوایی علیه عناصر ضدپاکستانی صورت نگرفته است.

اوایل ماه جاری حامد کرزای رئیس جمهور پیشین افغانستان طی اظهاراتی پاکستان را به حملات موشکی در خاک افغانستان متهم کرد.

پاکستان همسایه غربی خود افغانستان را به کم کاری در مبارزه با تروریسم به ویژه نیروهای ضدپاکستانی موسوم به تحریک طالبان پاکستان متهم کرده و تاکید دارد که طالبان پاکستانی آزادانه در خاک افغانستان تردد و دست به حملات علیه پاکستان می‌زنند، اتهامی که دولت‌های سابق در افغانستان از جمله هیات حاکمه موقف این کشور آن را رد می‌کنند.

فرمانده ارتش پاکستان طی سخنانی در مراسم بزرگداشت سالروز استقلال این کشور بار دیگر از هیات حاکمه موقت افغانستان خواست تا اجازه ندهد تروریست‌ها از قلمروی این کشور علیه پاکستان استفاده نمایند.

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان ماه گذشته سفر ۳ روزه‌ای به کابل انجام داد و با مقامات حکومت طالبان دیدار کرد. گفته می‌شود نماینده ویژه پاکستان پیام صریح و هشدار گونه این کشور را به افغانستان منتقل کرده و تاکید داشته است که صبر اسلام‌آباد در حال لبریز شدن است لذا حاکمان افغانستان باید اقدامات واقعی برای پرداختن به چالش تروریسم انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha