مازندران جزو هفت استان دارای کمترین معتاد کشور است

ساری- ایرنا- معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تاکید بر تلاش های صورت گرفته برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد در استان گفت: اجتماعی سازی مبارزه با اعتیاد در اولویت های برنامه های این حوزه قرار گرفته و در این زمینه مازندران در شمار هفت استان دارای کمترین معتاد کشور است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری مازندران، روح الله سلگی در جلسه فعالان سازمان های مردم نهاد موسوم به "یاریگران زندگی فعال "در حوزه مواد مخدر مارندران افزود:‌ استفاده از ظرفیت شبکه گسترده سازمان های مردم نهاد تحقق سیاست های پایدار دولت در کاهش مشکلات ناشی از مواد مخدر را شتاب می بخشد.

وی ادامه داد :‌ ساختار مردمی سازی مبارزه با اعتیاد در قالب تشکل مردمی یاریگران زندگی به دستگاه های اجرایی و فرمانداران ابلاغ شده است. ‌

جانشین استاندار در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به اینکه در مرحله اول این طرح در پنجاه درصد روستاهای استان اجرا می شود، ‌گفت:‌ این شبکه مویرگی را از مدارس آغاز کردیم و در روستاها با محوریت دهیاران، بسیج و روحانیون مستقر در روستاها سازماندهی شد.

وی در ادامه به دیگر اقدامات انجام شده برای مقابله با اعتیاد در مازندران اشاره و خاطرنشان کرد :‌ به همت استاندار بزرگترین کمپ ترک اعتیاد شمال کشور با ظرفیت یک هزار نفر در آستانه افتتاح است که می تواند به ریشه کنی اعتیاد در استان کمک ویژه ای کند.

معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: همچنین شیوه نامه ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته در مرحله تدوین نهایی است که این مهم نیز گام بزرگی در تثبیت ترک اعتیاد افراد به شمار می رود.

مازندران جزو هفت استان دارای کمترین معتاد کشور است

وی بر لزوم مشارکت فعال سازمان های مردم نهاد در حل چالش های پیش روی فرهنگی تاکید کرد و گفت: ضمن قدردانی از تلاش های همه دست اندرکاران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان این شورا توانست رتبه اول کشوری را کسب کند.

سلگی از سازمان های مردم نهاد بعنوان حلقه های واسط بین دولت و مردم یاد کرد و افزود: سازمان های مردم نهاد خارج از بروکراسی اداری حاکم بر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی می توانند مشارکت مردمی را در امر ریشه کنی معضل اعتیاد نهادینه کنند.

وی با تاکید بر اهمیت تلاش برای نجات زندگی معتادان مواد مخدر اظهار داشت: نجات یافتگان از شر مواد مخدر باید با کمک سازمان های مردم نهاد به دامان زندگی برگردند.

معاون سیاسی، ‌ امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت مجموعه تشکل یاریگران زندگی خاطر نشان کرد: توسعه این تشکل در دل روستاها برای هم افزایی بیشتر در مسیر ریشه کنی معضل اعتیاد و بهبود شرایط زندگی نجات یافتگان از شر مواد مخدر ضرورت دارد.

وی با اشاره به روحیه مشارکت پذیری بالای مردم این استان افزود: فرهنگ سازی در مورد یاریگری مردم برای کنترل آسیب های ناشی از مواد افیونی نیازمند تلاش همگانی است.

سلگی با تجلیل از تلاش های موثر مجموعه یاریگران زندگی در مازندران، افزود: با همکاری مدیران و فرمانداران استان مشکلات تشکل‌های مردم نهاد در فرآیند همکاری با دستگاه‌های اجرایی برطرف خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha