تحصن نمایندگان استان‌های شمالی در هیات رییسه؛ طلب کشاورزان را بدهید/ نظم جلسه برهم خورد

تهران- ایرنا- نمایندگان استان‌های شمالی با تحصن در جایگاه هیات رییسه مجلس و ایجاد بی‌نظمی در جلسه علنی در جریان بررسی عملکرد بخش هایی از قانون بودجه ۱۴۰۲، مطالبات مربوط به حوزه های انتخابیه خود در مورد پرداخت مطالبات کشاورزان را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه - ۲۴ مردادماه - مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد تحقق احکام تکلیفی منتخب قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در دستور کار قرار گرفت،نمایندگان استان‌های شمالی با حضور در جایگاه هیات رییسه مجلس و ایجاد بی‌نظمی در جلسه علنی در چریان بررسی عملکرد بخش هایی از قانون بودجه ۱۴۰۲، مطالبات مربوط به حوزه های انتخابیه خود در مورد قیمت و واردات برنج را مطرح کردند.

رحمت الله نوروزی در تذکر شفاهی در این خصوص خطاب به قالیباف گفت: امروز صبح نمایندگان سه استان شمالی آمدیم در جایگاه هیات رییسه تحصن کنیم، اما از ما خواستند  که به صحن برگردیم ما نمایندگان سه استان شمالی خجالت می کشیم به  حوزه های انتخابیه خود برویم چون برنج  دپو شده کشاورزان خراب شده است.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی با اشاره به واردات بی رویه برنج بیان داشت: رییس جمهور دستور دادند، ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید برنج اختصاص یابد اما هنوز برنج  روی دست  کشاورزان مانده است از شما انتظار داریم  به عنوان دلسوز کشاورزان به این موضوع  ورود کنید.

وی همچنین در مورد واردات  بی رویه چای تذکرداد.

نوروزی در مورد خرید گندم از کشاورزان  هم بیان داشت:در  برخی از شرکت های دولتی وزرات نفت پول بیت المال رسوب شده با اینکه رییس جمهور به وزیر نفت دستور داده که اقدامی برای پرداخت  پول گندم کشاورزان انجام شود اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش ایرنا، پیش از این محمدمخبر معاون اول رییس جمهور در جلسه ای که هشتم مردادماه برای بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با تولید برنج و کشاورزان در استان های شمالی برگزار شد، تاکید کرد ظرف یک ماه آینده تمامی برنج‌های تولیدی سال گذشته از کشاورزان خریداری شود.

علاوه بر این در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد مجلس شورای اسلامی، منظور رییس سازمان برنامه بودجه در صحن علنی مجلس  با تاکید بر اینکه، تبصره ۱۴ بن‌بست است، تصریح کرد: هشدار هشدار تبصره ۱۴ ناتراز بسته شده، شما برای گندم ۶۰ همت پیش بینی کردید من الان باید ۱۴۰ همت تامین مالی کنم. دوستانی که پشت تریبون اعتراض کردند، اعتراض‌شان به چه چیزی است؟ بودجه ای که ناتراز بسته اید، دولت باید عمل کند، لایحه دو فوریتی برای اصلاح بودجه را تصویب نکردید.خواهش می کنم این اصلاحیه تصویب شود اگر تصویب نشود پرداخت گندم کاران با مشکل مواجه می شود چون منبعی پیش بینی نشده است.ناترازی در تامین مالی گندم کاران وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha