ایمن‌سازی یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از بزرگراه‌های اربعینی فارس

شیراز-ایرنا-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از ایمن سازی یک هزار و ۵۰۰کیلومتر از بزرگراه‌های ارتباطی این استان که منتهی به استان خوزستان می‌شوند خبر داد.

به گزارش ایرنا ، علیرضا راستیار روز سه‌شنبه در این باره افزود: ۲محور و کریدور ارتباطی قطرویه -نی ریز-استهبان - سروستان-شیراز-ارژن-قایمیه-نورآباد-رستم و محور یزد-دوراهی سورمق- صفاشهر-سعادتشهر-مرودشت - ارژن-قایمیه-نورآباد-رستم که در طرح اربعین مورد تردد زایران ومشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار می‌گیرد ایمن‌سازی شدند.

راستیار افزود: طول رفت و برگشت کریدورهای اربعینی در استان فارس بیش از یک هزار۵۰۰ کیلومتر است که با اقدامات راهداری مورد نیاز از ماه های قبل ایمن‌سازی شدند.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای فارس اضافه کرد: نصب نیوجرسی، خط کشی، ایمن‌سازی مقاطع دارای پتانسیل وقوع تصادف، بروزرسانی سیستم‌های روشنایی، آرامسازی ترافیک در مقاطع مسکونی، لکه‌گیری و روکش آسفالت و نصب علایم از جمله اقدامات راهداری برای تردد ایمن و روان زائران اربعینی حسینی (ع) است که تا پایان طرح نیز تداوم دارد.

وی بیان کرد: در ایام قبل و بعد از اربعین نیز گشت های راهداری در محورهای منتهی به استان خوزستان فعال و به خدمات رسانی مشغول هستند.

راستیار در بخش دیگری از سخنان خود گفت : تمامی کاربران جاده‌ای می توانند با سامانه تلفنی ۱۴۱ و همچنین سایت www.۱۴۱.ir آخرین وضعیت ترافیکی، جوی و یا هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت در بخش های مختلف راهداری و حمل و نقل جاده ای استان را ثبت کنند تا توسط همکاران ما رسیدگی‌های لازم بعمل آید.

آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین

معاون حمل و نقل این اداره‌کل نیز اعلام کرد: پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین ۱۴۰۲ از ۲۳ مردادماه در فارس آغاز شده است.

علیرضا امیری ادامه داد: قیمت هر عدد بلیط اتوبوس جفت صندلی شیراز به مقصد مرز شلمچه اتوبوس ۴۴نفره ۴۲۳ هزار تومان، ۳۳ صندلی ۵۹۱ هزار تومان و اتوبوس وی‌ آی پی ۷۳۸ هزار تومان اعلام شده است.

وی‌ همچنین افزود: با توجه به محدودیت پروازی در ایام اربعین، بیش از ۹۵ درصد زائران به صورت زمینی به عراق سفر می‌کنند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل ماده ای فارس گفت: اعزام زائران اربعین از ۲۷ مرداد آغاز می‌شود و تا ۲۰ شهریور ادامه دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: افرادی که بلیت‌ها را با قیمت بیش از نرخ مصوب بفروشند، بر اساس کمیسیون ۱۱ و ۱۲ مربوط به تخلفات راننده و شرکت‌ها، با آن‌ها برخورد می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای فارس اظهار کرد: افرادی که بلیت‌ها را با قیمت بیش از نرخ مصوب بفروشند، بر اساس کمیسیون ۱۱ و ۱۲ مربوط به تخلفات راننده و شرکت‌ها، با آن‌ها برخورد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha