دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری آمار اشتغال را ثبت کنند

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند از تسهیلات تبصره ۱۸ در استان باید حداکثر تا ۲ هفته دیگر نسبت به ثبت اشتغال ایجادی ناشی از پرداخت این تسهیلات در سامانه رصد اشتغال اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدکاظم منزوی روز سه‌شنبه در هفتمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با توجه به پرداخت هفت هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ به متقاضیان واجد شرایط مرتبط با هفت هزار و ۹۹۵ فقره پرونده باید اطلاعات اشتغال ایجادی در سامانه رصد اشتغال ثبت شود.

وی با قدردانی از تلاش به‌موقع دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری در جذب و پرداخت سهمیه تسهیلات تبصره ۱۶ استان افزود: بانک‌ها باید مبلغ تسهیلات مربوط به متقاضیان واجد شرایط طرح‌هایی که ضامن خود را به بانک معرفی و ضامن نسبت به امضای قرارداد اقدام کرده است را واریز کنند.

منزوی تصریح کرد: هم‌اکنون برخی بانک‌های عامل در چهارمحال و بختیاری علاوه بر انجام تمامی مراحل دریافت تسهیلات از سوی مشتری اما وجه را به حساب متقاضی واریز نکرده‌اند که این موضوع باید سریع‌تر پیگیری و مشکل رفع شود زیرا نمی‌توانیم در خصوص حقوق مشتری ساکت باشیم.

وی یادآور شد: نظارت میدانی برای پیگیری نحوه هزینه‌کرد تسهیلات پرداختی و جلوگیری از انحراف در مصرف آن با هدف اشتغال‌زایی واقعی از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با همکاری بانک‌های عامل و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری انجام شود.

به گزارش ایرنا، ۱۸ هزار متقاضی در چهارمحال و بختیاری برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ ثبت‌نام کردند که پرونده‌های آن‌ها به شبکه بانکی ابلاغ شد.

در این راستا پرونده ۱۰ هزار و ۶۵۹ متقاضی واجد شرایط با ۱۱ هزار میلیارد ریال نیاز اعتباری به‌طور نرم‌افزاری به سیستم بانکی معرفی شد که این میزان با احتساب پرونده‌های ارسالی به‌صورت دستی تا ۱۴ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

از این تعداد تاکنون هفت هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ برای متقاضیان واجد شرایط مربوط با هفت هزار و ۹۹۵ فقره پرونده پرداخت شده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha