۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85199547
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلات ۹ واحد تولیدی همدان رفع شد

۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبر: 85199547
مشکلات ۹ واحد تولیدی همدان رفع شد

همدان- ایرنا- ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با بررسی کارشناسانه گره از مشکلات ۹ واحد تولیدی و صنعتی دیگر استان گشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلسه روز سه شنبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که به ریاست علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان تشکیل شد، به مشکلات ۹ واحد تولیدی در این استان رسیدگی و دستگاه های اجرایی موظف به برطرف کردن مشکلات آنها شدند.

در ابتدای این نشست، مشکلات مالی مربوط به «پتروشیمی هگمتانه» درباره بدهی ۸۰ میلیارد ریالی این واحد که از سال قبل نیز مانده بود مطرح و مقرر شد، بدهی بیمه ای این شرکت تقسیط شود، تا پتروشیمی هگمتانه با امید بیشتری به تولید محصولات خود بپردازد.

همچنین با دستور استاندار همدان مقرر شد که شرکت پتروشیمی هگمتانه حساب های خود را به بانک های همدان منتقل کند.

با توجه به تمهیدات لازم برای تهیه خوراک پتروشیمی، این شرکت پس از ۱۱ ماه از روز شنبه این هفته فعالیت خود را آغاز می کند.

در این جلسه همچنین یک دامداری ۶۰۰ راسی در نهاوند که ۲۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ تسهیلات گرفته بود اما به دلایل مشکلات مالی توان پرداخت به موقع اقساط خود را نداشت، مقرر شد که با مساعدت بیشتر اقساط بدهی طی ۲ دوره تا پایان سال جاری پرداخت شود.

در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات یک شرکت مرغداری دیگر که تولید ۲۰ هزار قطعه دارد ، مقرر شد بدهی ۱۵ میلیارد ریالی این شرکت با پرداخت ۲۰ درصد اولیه، الباقی ظرف یک سال تقسیط شود.

همچنین پنج واحد مرغداری دیگر که در مجموع ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات گرفته بودند، مقرر شد، مهلت یکساله برای پرداخت آنها درنظر گرفته شود.

در این جلسه یک واحد گلخانه ای که پیش از این مجوز ساخت گلخانه را در شهرک صنعتی گرفته بود و دچار مشکلاتی در راه اندازی آن شده بود، مقرر شد با تشکیل گروه کارشناسی برای فراهم کردن زمینه انتقال این واحد گلخانه ای به خارج از شهرک صنعتی یا جایگزین کردن یک شرکت تولید صنعتی دیگر تصمیم گیری شود.

تأمین آب مورد نیاز صنایع تولیدی از پساب

استاندار همدان در این نشست گفت: آب صنایع تولیدی و کارخانه ها تا حد ممکن از طریق پساب تأمین خواهد شد.

«علیرضا قاسمی فرزاد» افزود: مشکل تأمین خوراک پتروشیمی هگمتانه توسط وزیر حل شده و برای پرداخت بدهی معوقات بانکی این پتروشیمی نیز مساعدت لازم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این جلسه مصوب شد بدهی معوق بانکی یک مجموعه دامپروری با پرداخت ۷.۵ درصد از معوقات و فرصت ۶ ماهه برای پرداخت مابقی آن تسویه شود.

قاسمی فرزاد گفت: همچنین مصوب شد بدهی معوق بانکی یک مجموعه مرغداری با پرداخت ۲۰ درصد و باقی مانده با فرصت یکساله تسویه شود.

به گفته وی همچنین مصوب شد ۱۰ درصد از اصل بدهی تعداد ۲۵ واحد تولیدی دامی نیز پرداخت و باقی مانده آن ظرف یکسال به صورت اقساط پرداخت شود.

بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی راکد در حوزه صنعت و معدن استان طی ۱۸ ماه گذشته و در دولت سیزدهم احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha