فرماندار: دانشگاه‌های ارومیه ظرفیت‌های خود را اطلاع رسانی و تبلیغ عمومی کنند

ارومیه - ایرنا - فرماندار ارومیه با ابراز ناخرسندی از پرشدن جای جای شهر از تبلیغات اعزام دانشجو به خارج از کشور و جای خالی تبلیغات عمومی دانشگاه‌های بومی گفت: مراکز آموزش عالی در این شهر نیز ظرفیت های خود را اطلاع رسانی کنند.

غلامحسین عماری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گلایه از عدم تبلیغات محیطی دانشگاه‌های ارومیه در سطح شهر اظهار کرد: سطح شهر از تبلیغات اعزام دانشجو به خارج از کشور پر شده و این موضوع به دور از سیاست معرفی و تبیین نظام دانشگاهی است.

وی افزود: تبلیغات محیطی موسسات مجوزدار و غیر مجوزدار در سطح شهر برای اعزام دانشجو به خارج از کشور در حال تبدیل شدن به بدعتی نامتناسب با فرهنگ آکادمیکی ایرانی اسلامی است که البته به دستگاه‌های مرتبط اعلام شده تا با موسسات غیرمجوز دار برخورد قانونی شود.

وی با بیان اینکه چند روز دیگر ‌زمان انتخاب دانشگاه داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ است، ادامه داد: هیچ تبلیغاتی از ظرفیت و معرفی رشته‌های دانشگاه‌های ارومیه در سطح شهر نیست و این موجب عدم جذب افکار عمومی به دانشگاه‌های بومی می‌شود.

فرماندار ارومیه با اشاره به جلسه اخیر شورای آموزش و پرورش اضافه کرد: در این جلسه نیز به این موضوع اشاره و گلایه خودم را رساندم که از ظرفیت رسانه محیطی، مجازی و مطبوعاتی باید به نفع دانشگاه‌های بومی استفاده شود.

عماری با اشاره به قدمت حرفه‌ای دانشگاه‌های ارومیه گفت: تراز دانشگاه‌های ارومیه در حد بالایی است اما دانش آموزان و کنکوری‌های اخیر اطلاع درستی از این موضوع ندارند و افکار خود را بر اساس تبلیغات رسانه‌ای و محیطی بسط می‌دهند.

به گزارش ایرنا، با توجه به اینکه انتخاب رشته یکی از اصلی‌ترین مراحل پذیرش دانشجو محسوب می شود و عدم آگاهی از این مهلت باعث عدم پذیرش فرد در دانشگاه می‌گردد، به همین دلیل موسسات و دانشگاه‌ها از ابتدای مرداد ماه از جزئیات ظرفیت و رشته‌های خود تبلیغ عمومی می‌کنند. زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ نیز اواخر مرداد ماه است که از سمت سازمان سنجش از طریق دفترچه کنکور اعلام عمومی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha