رشد ۲۷۸ درصدی ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی گلستان
کیانی مدیرکل بهزیستی استان گلستان

گرگان- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: این اداره کل در سال ۱۴۰۱ تعهد ۷۰۰ ایجاد شغل داشت در حالی که ۲۷۸ درصد نسبت به تعهد  رشد دارد.

به گزارش ایرنا عارف کیانی روز سه شنبه در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت استانداری گلستان، با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال در سال قبل ۱۹۴۶ شغل با رشد ۲۷۱ درصدی ایجاد کردیم، افزود: همچنین این اداره کل تعهد هزار و ۸۶۹ اشتغال را داشت که موفق به افزایش ۱۰۴ درصدی شده است.

۴۰۰ خانواده در انتظار دریافت فرزند در استان گلستان

کیانی افزود: اکنون ۴۰۰ خانواده در این استان در نوبت دریافت فرزند از بهزیستی استان هستند.

وی ادامه داد: بیشتر خانواده‌های درخواست کننده فرزند از بهزیستی استان، دختر بوده درحالی که ۱۶ نفر فرزند پسر در مرکز نگهداری بسر می‌برند.

به گفته وی واگذاری فرزندخواندگی طبق اولویت و از طریق سامانه این اداره کل صورت می‌گیرد و به زودی سه فرزند به خانواده‌های متقاضی و واحد شرایط واگذار می‌شود.

کیانی هم از حمایت از پنج قلو مینودشت خبر داد و گفت: برای این نوزادان که در بیمارستان بقیه الله تهران بستری هستند، ماهانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به مدت ۷ سال پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان ادامه داد: ظرفیت مسکن مددجویان بهزیستی را در سال گذشته از ۳۵۸ به ۹۵۷ واحد افزایش دادیم و رتبه اول کشور را کسب کردیم.

وی از افزایش پرداخت ودیعه مسکن به زنان سرپرست خانوار و معلولان واجد شرایط در این خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۱، ۳۵ میلیارد تومان اعتبار ودیعه مسکن بود که این رقم در سال قبل ۱۴ میلیارد تومان اختصاص داده شده بود.

کیانی از کسب رتبه نخست کشوری در ساخت مسکن ویژه معلولان استان خبر داد و گفت: این اداره کل ساخت ۳۵۸ واحد سهمیه داشت که به ۹۵۷ واحد رسید.

وی افزایش اعتبارات پرداخت مستمری به مبلغ ۲۷ میلیارد تومان ماهانه، پرداخت حق پرستاری به ۷۵۷ معلول، افزایش جمعیت مستمری بگیری به ۳۵ هزار و ۷۵۷ نفر، افزایش ظرفیت ماده ۲۶ معتادان در گرگان و گنبدکاووس و بهره‌برداری از این فضاها تا پایان سال جاری، افزایش جذب اعتبارات مشارکت مردمی از ۵.۱۰۰ میلیارد به ۱۵.۴۰۰ میلیارد تومان را از جمله فعالیت‌های ۲ سال اخیر بهزیستی استان گلستان برشمرد.

مدیر کل بهزیستی استان گلستان گفت: در چهار ماهه اول سال جاری اعتبار تسهیلات بلاعوض را از ۲۷ میلیارد تومان به ۸۵ میلیارد تومان افزایش دادیم

وی ادامه داد: مشارکت‌های مردمی را از ۵.۱ میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۵.۴ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافت

کیانی با اشاره به اینکه برای نخستین بار مرکز ماده ۱۶ برای بانوان با ظرفیت ۶۰ نفر افتتاح شد، تاکید کرد: ظرفیت استان در ماده ۱۶ تنها ۱۰۰ نفر بوده که با حمایت استاندار این ظرفیت تا دهه فجر به هزار نفر می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: ۷۵۷ مورد ضایعه نخاعی در استان بطور کامل حق پرستاری دریافت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha