۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85199707
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲۸ نفر روز آموزش ایمنی به روستاییان خراسان‌شمالی ارائه شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ۳۲۸ نفرروز آموزش ایمنی و آتش نشانی از ابتدای امسال تاکنون به جوامع روستایی استان ارائه شد.

علی اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کارگاه آموزشی اطفای حریق برای جوامع محلی در کلیه شهرستان‌های سطح استان با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و شهرداری ها در روستاها و برای جوامع محلی برگزار شد.

وی تصریح کرد: همچنین تجهیزات اطفای حریق از قبیل بیل، آتش کوب و شن کش در اختیار جوامع محلی قرار گرفته و تمامی روستاهای مجاور جنگل مجهز به وسایل اطفاء کننده هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، افزایش دما، سهل انگاری دامداران، گردشگران و طبیعت گران را دلیل اصلی بروز آتش سوزی دانست و گفت: مردم و دامداران باید بیشتر مراقب مراتع و منابع طبیعی استان باشند.

وی عنوان کرد: با توجه به فصل گرما نیاز است تا نیروها آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه بحران و آتش سوزی در عرصه ها داشته باشند و مردم نیز در هنگام بروز آتش سوزی با شماره تلفن ۱۵۰۴ تماس حاصل کنند.

آتش سوزی افزون بر ۱۹ هکتار از عرصه های طبیعی خراسان‌شمالی

اسدی در ادامه از آتش سوزی ۹ هکتار و ۵۰۰ متر مربع از عرصه های منابع طبیعی استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: در این بازه زمانی ۱۷ مورد آتش سوزی در عرصه های طبیعی رخ داده که یک مورد در اردیبهشت ماه سالجاری، سه مورد در خردادماه، ۶ مورد در تیرماه و هشت مورد نیز در مردادماه بوده است.

وی افزود: ۱۰ هکتار و ۵۳ مترمربع از گستره آتش سوزی در شهرستان بجنورد، ۲ هکتار و ۸۸ متر مربع در شهرستان شیروان، ۲ هکتار و ۷۰ متر مربع در شهرستان مانه، یک هکتار و ۱۴۱ متر مربع در شهرستان فاروج و مابقی نیز در شهرستان های اسفراین، جاجرم و راز اتفاق افتاد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته نیز ۱۲ مورد آتش سوزی در گستره هفت هکتار و ۸۸ متر مربع، ۲ مورد در تیرماه پارسال و ۱۰ مورد هم در مردادماه پارسال بوده است.

اسدی خاطرنشان کرد: بیشترین آتش سوزی این بازه زمانی در شهرستان فاروج با گستره سه هکتار و ۳۱ متر مربع و کم ترین آن در شهرستان جاجرم با هشت متر مربع بوده است.

گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۴۱۲ هزار هکتار است که از این مساحت ۴۴۳ هزار هکتار اراضی جنگلی، ۱۸۳ هزار هکتار اراضی بیابانی و مابقی اراضی مرتعی را شامل می شود.

شهرستان مانه و سملقان، به عنوان گسترده ترین شهرستان خراسان شمالی، با توجه به همسایگی با پارک ملی گلستان، بیشترین گستره جنگل های استان را در خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha