کشتی آزاد جوانان جهان؛ صفی‌جهانشاهی راهی رده‌بندی شد

تهران- ایرنا- فرزاد صفی جهانشاهی در مبارزه شانس مجدد وزن ۷۹ کیلوگرم با برتری مقابل حریف اوکراینی راهی دیدار رده‌بندی شد.

به گزارش ایرنا، پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان از روز گذشته در امان پایتخت کشور اردن آغاز شد و فردا (چهارشنبه) به پایان می‌رسد. تیم آمریکا در پنج وزن نخست ۳ فینالیست و شانس کسب ۲ مدال برنز دارد و ایران هم با چهار مدعی کسب مدال به دنبال کسب عنوان قهرمانی تیمی هستند. در بین نمایندگان ایران، احمد محمدنژاد جوان ناکام محض روز نخست رقابت‌های قهرمانی جهان بود. وی در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر حریف آذربایجانی با ضربه فنی شکست خورد و با توجه به شکست این رقیب در مرحله نیمه‌نهایی، حذف شد.

همچنین در وزن ۷۹ کیلوگرم فرزاد صفی جهانشاهی که در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب ابراگیم کادیف از روسیه شد، با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. صفی جهانشاهی در این گروه با نتیجه ۷ بر ۵ ماگجان ژانیربای از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر یک آلیم میسوویتوف از اوکراین را از پیش رو برداشت و به دیدار رده‌بندی راه یافت. صفی جهانشاهی بعد از ظهر امروز برای کسب مدال برنز به مصاف علی تسوکایف از جمهوری آذربایجان می‌رود.

مسابقات رده‌بندی و فینال پنج وزن نخست از ساعت ۱۸ امروز آغاز خواهد شد که محمدرضا شاکری در وزن ۶۵ کیلوگرم، علی رضایی در وزن ۷۰ کیلوگرم و ابوالفضل بابالو در وزن ۹۷ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافته‌اند و فرزاد صفی جهانشاهی در وزن ۷۹ کیلوگرم در دیدار رده‌بندی حضور دارد.

تیم کشتی آزاد جوانان با توجه به نتایج پنج وزن نخست مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی است. با توجه به چهار مدعی کسب مدال ایران در رقابت‌های جهانی، تیم ایران در بهترین حالت ۹۰ امتیاز و در بدترین حالت ۷۰ امتیاز را کسب خواهد کرد. تیم آمریکا نیز از پنج وزن نخست در بهترین حالی ۱۰۵ امتیاز و در بدترین حالت ممکن ۸۰ امتیاز کسب می‌کند. حریف شاکری، جسی مندز از آمریکا، حریف رضایی می‌یر شاپیرو از آمریکا و بابالو هم در فینال باید به مصاف ایوان پریماچنکو از اوکراین برود.

طبق فرمول اتحادیه جهانی کشتی مدال طلا ۲۵، مدال نقره ۲۰، مدال برنز ۱۵ و عنوان پنجم ۱۰ امتیاز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha