ساماندهی وسایل نقلیه توقیفی با نظارت دادگستری به گرمسار رسید

سمنان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان سمنان با اعلام ضرب‌العجل یک ماهه برای بهبود خدمت‌رسانی در پارکینگ‌های وسیله نقلیه گرمسار، گفت: ۲ هزار و ۹۴۰ وسیله نقلیه رسوبی و غیررسوبی در این توقف‌گاه‌های نگهداری، ساماندهی و تعیین تکلیف شود.

به گزارس خبرنگار ایرنا، محمدجعفر عبدالهی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از بخش‌های مختلف در شهرستان گرمسار در غرب استان سمنان افزود: ۲ هزار و ۷۲۳ موتورسیکلت و ۲۱۷ خودرو در توقف‌گاه‌های نگهداری وسایل نقلیه گرمسار وجود دارد که باید در ساماندهی این تعداد وسیله نقلیه تسریع شود.

رییس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: در بازدید میدانی از پارکینگ های هجرت و ولی عصر (عج) گرمسار ، متصدیان وقت تعهد و کفایت لازم در حفاظت و نگهداری از وسایل نقلیه توقیفی را نداشتند و به همین منظور به مسوولان مرتبط دستور داده شد، ظرف یک ماه با رعایت موازین قانونی متصدیان صالح را معرفی و تعیین کنند.

وی تصریح کرد: در مورد موتورسیکلت ۶ ماه و در خصوص خودرو یکسال از زمان امکان ترخیص، چنانچه کماکان در پارکینگ باشد و مالک برای ترخیص مراجعه نکند، پس از انجام تشریفات قانونی، از طریق مزایده به فروش خواهد رسید.

عبدالهی، با دعوت از مالکان و متصرفان قانونی وسایل نقلیه ای که امکان ترخیص وسیله نقلیه آن‌ها فراهم است، گفت : شهروندان برای ترخیص وسایل نقلیه خود هرچه سریع تر به پارکینگ‌های سراسر استان مراجعه و نسبت به رفع توقیف وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: دستورالعمل ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه در دستور کار دستگاه قضایی استان است و ضمن دعوت از مسئولان مربوطه استانی و شهرستانی و بازدید میدانی و برگزاری جلسات، تصمیمات قانونی به منظور ساماندهی و تعیین تکلیف این وسایل نقلیه اتخاذ می شود.

عبدالهی افزود: هدف از ساماندهی پارکینگ ها، حفظ حقوق شهروندی در باب حمایت از اموال و مالکیت شهروندان و بیت المال است تا از تضییع و تعرض مصون باشد.

تذکرها از ملاحظات در دستور توقیف خودرو تا شرایط نامساعد توقف‌گاه در گرمسار

رییس کل دادگستری استان سمنان یادآورشد: توقیف وسایل نقلیه توسط مأموران به جز در موارد مصرح قانونی و یا برابر دستور مقام قضایی، ممنوع است و با وضعیتی که در نگهداری وسایل نقلیه در شهرستان گرمسار وجود دارد، باید علاوه بر تعیین تکلیف قانونی و ساماندهی خودروها و موتورسیکلت ها به قید فوریت، تسطیح محوطه، تفکیک صحیح و افزایش ضریب حفاظت فیزیکی و نظارتی اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس کل دادگستری استان سمنان اجرای دستورالعمل ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال ، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه را در دستور کار قرار داده و تا کنون از پارکینگ‌های شهرستان‌های شاهرود و دامغان بازدید کرد و این مرحله از پارکینگ های شهرستان گرمسار بازدید و بر ساماندهی، ترخیص و تعیین تکلیف قانونی وسایل نقلیه تاکید کرد.

رییس کل دادگستری استان سمنان پیشتر گفته بود: چهار هزار و ۱۸۷ وسیله نقلیه موتوری رسوبی و غیررسوبی در توقفگاه‌های شهرستان شاهرود و دامغان وجود دارد که لازم است با هماهنگی بین بخشی به سرعت ساماندهی و تعیین تکلیف شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha