۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰
کد خبر: 85199897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شنا در استخرهای کشاورزی با خطر مرگ همراه است

زنجان - ایرنا - رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: شنا در استخرهای کشاورزی با خطرات مرگباری همراه است و باید کشاورزان و بهره برداران، هشدارها و نکات ایمنی را در این زمینه رعایت کنند.

روح‌‎اله حسنی روز سه شنبه در گفت‎ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از موضوعات موکد درباره فعالیت استخرهای کشاورزی، این است که حتما باید تابلوی هشدار "شنا ممنوع" در چهار گوشه استخر نصب شود.

وی با بیان اینکه حتما باید در فصل گرما یک نفر از اهالی روستا به عنوان نگهبان در محل استخر به کارگیری شود، اضافه کرد: به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اعلام شده است که شنا کردن در استخرهای کشاورزی یا معیشتی با خطر غرق شدگی و مرگ همراه بوده و ممنوع است.

حسنی افزود: استفاده از هرگونه استخر بدون فنس کشی یا نصب نکردن تابلوهای هشدار تخلف محسوب می‌شود و ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها باید در صورت مشاهده اینگونه تخلفات، مراتب را به مدیریت بازرسی سازمان گزارش دهند.

حسنی با بیان اینکه متاسفانه برخی از کشاورزان و کارگران شاغل در مزارع و باغ ها به داخل این استخرها رفته و فوت می‌شوند، اضافه کرد: استخرهای یاد شده عموما از نوع خاکی با پوشش ورق‌های پلیمری ژئوممبران و دیواره شیبدار بوده و به دلیل لغزندگی دیواره، خروج از آنها دشوار است.

وی با تأکید بر رعایت نکات ایمنی در این استخرها از سوی بهره‌برداران، بیان کرد: امیدواریم با رعایت نکات ایمنی شاهد حوادث تلخ در این بخش نباشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha