۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85199913
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لیبرمن: هیچ عاقلی اقدام نتانیاهو درباره ارتش را نمی‌پذیرد/ او بدنبال فرار از مسئولیت است

تهران - ایرنا - اویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی از تلاش شبانه روزی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برای از هم گسستن ارتش و انداختن بار مسئولیت های خود به گردن دستگاههای نظامی و امنیتی این رژیم سخن گفت و افزود که هیچ فرد عاقلی نمی تواند اقدام نتانیاهو در جلوگیری از بررسی وضعیت کارایی ارتش را بپذیرد.

به گزارش ایرنا، ویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق و رئیس حزب موسوم به «اسرائیل بیتنا» در گفتگو با رادیوی محلی صهیونیستی "۱۰۳FM" مدعی شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شخصا مانع یک عملیات نظامی فوری شد که قرار بود علیه - به زعم وی - اقدامات تحریک آمیز حزب الله در خط مرزی انجام شود.

لیبرمن گفت: نخست وزیر تعلل کرد. او با همین تردید بر خلاف توصیه نهاد امنیتی که بر ضرورت یک اقدام فوری و جدی در این خصوص تاکید کرده بود، عمل کرد و مانع انجام عملیاتی شد که آنها قصد انجامش را داشتند.

وی در گفت وگو با این رادیو افزود: نتانیاهو همچنین مانع از انجام رایزنی های لازم در کابینه امنیتی و نیز کمیته روابط خارجی و امنیتی، درباره توانمندی های ارتش می شود و این چیزی است که هیچ عقلی آن را نمی پذیرد.

لیبرمن همچنین اشاره کرد که نتانیاهو دو روز پیش در جریان نشست خود با هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش در حضور یوآو گالانت وزیر جنگ و افسران ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، بر سر هالیوی فریاد کشیده است.

این نشست در پی اظهارات تومر بار فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر کاهش کارایی نظامی ارتش به دلیل اعتراض خلبانان نیروی ذخیره به لایحه جنجال برانگیز تغییرات قضایی برگزار شده بود.

لیبرمن گفت: رئیس ستاد کل ارتش حق ندارد به نخست وزیر اجازه دهد که سر او بویژه در حضور دیگران فریاد بزند.

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی که از برجسته ترین متحدان سیاسی و نزدیکان نتانیاهو در گذشته بود، افزود: نتانیاهو زمانی شروع به فریاد زدن می کند که هیچ توضیح منطقی نداشته باشد. این دقیقاً الگوی رفتاری او است. البته در چنین حالتی رئیس ستاد کل ارتش باید از جلسه خارج شود و به نخست وزیر بگوید که بعد از آرام شدن دوباره او را به جلسه دعوت کند.

لیبرمن اضافه کرد: نتانیاهو بدنبال دفاع از کارایی ارتش نیست بلکه او شبانه روز برای از هم گسستن ارتش تلاش می کند و حملات علیه افسران ارتش را می بیند اما مثل ماهی سکوت کرده است.

به گفته او، "هدف نتانیاهو از این اقدامات دفاع از شخص خودش است و این امر را هم از رقبای خودش مخفی نمی کند بلکه تلاش می کند که آن را از اسرائیلی ها مخفی نگه دارد؛ در حالی که همه از آن خبر دارند. نخست وزیر در حال فرار از مسوولیت های خود و انداختن بار این مسئولیت به دستگاه نظامی است."

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha