رقابت بیش از ۳۰ هزار نفر در آزمون‌های هنری کشور
عکس تزیینی است

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری چهل و یکمین آزمون ادواری و سومین آزمون جامع بخش فرهنگ و هنر از ۲۶ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۲ گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین اسماعیلی اظهارداشت: سومین آزمون جامع فرهنگ و هنر در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با حضور ۲۲هزار و ۶۶۸ شرکت‌کننده و چهل و یکمین آزمون ادواری مهارتی بخش فرهنگ و هنر با حضور ۷هزار و ۵۹۲ شرکت‌کننده، در ۲۹ رشته در ۸۵ حوزه آزمون و در ۳۲ استان کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: آزمون‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر شامل آزمون‌های نظری و عملی است که به صورت سراسری و همزمان، به منظور فراگیری و ارتقای سطح آموزش‌های مهارتی و هنری، همچنین ساماندهی و ایجاد بسترهای لازم برای جذب فارغ‌التحصیلان به بازار کار و اشتغال مولد در حوزه فرهنگ و هنر و پرورش روحیه کارآفرینی در فارغ التحصیلان آموزش‌های مهارتی به صورت جامع و هماهنگ در سطح کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

اسماعیلی افزود: در این دوره از آزمون‌های جامع و ادواری در مجموع ۳۰هزار و ۲۶۰ نفر در سامانه اعلامی ثبت نام کردند که از این تعداد، متقاضیان مرد ۲۲هزار و ۴۸۳ نفر و متقاضیان خانم ۲۲هزار و ۴۸۳ نفر بودند،. آزمون عملی از ۲۶ مرداد تا اول شهریور و آزمون نظری به صورت حضوری- آنلاین در روزهای یکم تا سوم شهریور برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: تمامی مراحل این آزمون‌ها از زمان ثبت‌نام تا برگزاری و صدور مدارک و گواهینامه‌ها به صورت سامانه‌ای و هوشمند است و نتایج آزمون‌ها از پنجم شهریور در سامانه آزمون هنر به نشانی honarazmoon.ir اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دومین آزمون جامع و چهلمین آزمون ادواری و استانداردهای مهارتی بخش فرهنگ و هنر خردادماه امسال با حضور حدود ۴۲ هزار نفر در ۳۳ رشته فرهنگی و هنری و ۶۰ استاندارد مهارتی در دو بخش عملی و نظری به صورت حضوری- آنلاین برگزار شد که این تعداد نسبت به دی ماه سال گذشته، ۲۵ درصد رشد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha