۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۳۰
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85200022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل ارشاد خوزستان: مسجد مبدا همه تحولات فرهنگی است

 اهواز - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مسجد را مبدا همه تحولات فرهنگی دانست و گفت: ضرورت دارد که برنامه‌های فرهنگی و قرآنی حول محور مسجد قرار گیرند.

به گزارش ایرنا مجید منادی روز سه‌شنبه در مراسم داوری مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات استانی «مدهامتان» در اداره کل فر هنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به جایگاه استان در زمینه قرآن اظهار کرد: بدون شک استان خوزستان در حوزه قرآن جایگاه نخست را در کشور دارد؛ از این رو باید بتوانیم این جایگاه را با فعالیت‌ها و رویدادهای قرآنی تثبیت کنیم.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم متناسب با جایگاه قرآن و با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان خدمتگزار قرآن و عترت باشیم و این ظرفیت‌ها را بالفعل کنیم و بستر را برای فعالیت‌ها و هنرنمایی‌های قرآنی فراهم آوریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر برگزاری رویدادهای بین‌المللی در حوزه قرآنی در استان تاکید کرد و گفت: استان خوزستان در این زمینه از ظرفیت خوبی برخوردار است تا با حرکت به سمت این گونه فعالیت‌ها، جهان اسلام را از ظرفیت‌های قرآنی که در استان خوزستان است بهره‌مند شود.

وی اهمیت کانون مساجد در حوزه های فرهنگی را همچون مساجد عنوان کرد و افزود: اگر تاکنون کم‌کاری در این زمینه وجود داشته است باید جبران و رویدادهای فرهنگی و قرآنی با محوریت مسجد مد نظر قرار گیرند.

به گفته منادی استحکام و توسعه پیوند مسجد با رویدادهای قرآنی به کشف استعدادهای قرآنی کودکان و نوجوانان در پایگاه‌های مساجد منجر می‌شود.

وی مسابقه قرآنی «مدهامتان» در استان را فرصت ارزشمند برای شناسایی استعدادها برشمرد و گفت: با توجه به اینکه استان خوزستان مبدا و مبنا قرآنی دارد، امیدوارم در دوره‌های بعد این مسابقه به صورت هرچه باشکوه تر برگزار شود تا به فضای قرآنی مطلوب نزدیک‌تر شویم.

مدیرکل ارشاد خوزستان: مسجد مبدا همه تحولات فرهنگی است

حضور ۶۱۸ شرکت کنند در مسابقه قرآنی مدهامتان
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان نیز در این نشست با اشاره به تعداد شرکت کنندگان مسابقه قرآنی «مدهامتان» اظهار کرد: ۶۱۸ نفر از خوزستان در این دوره از مسابقات قرآنی در ۱۰ رشته شامل حفظ کل، مفاهیم، اذان، قرائت و... شرکت کردند.

حجت الاسلام قاسم سمیری بیان کرد: در هرجای استان که قدم می‌گذاریم چشمه قرآنی رحمت الهی سرازیر می‌شود هرچند در این زمینه نبود حمایت و کمبود امکانات داریم؛ اما امیدواریم با حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شاهد پیشرفت در فعالیت‌های قرآنی باشیم.

وی در پایان از شکل گیری دبیرخانه این مسابقه خبر داد و گفت: سید کریم موسوی، جاسم شمیری و حمزه عوده‌زاده در بخش آقایان و خیریه عچرش، صدیقه لویمی اصل و سناء منبوهی در بخش بانوان داوری مسابقات را برعهده دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha