۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴
کد خبرنگار: 897
کد خبر: 85200038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین خبرهای فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری

۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴
کد خبر: 85200038
مهمترین خبرهای فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-ایرنا- اکران و نقد و بررسی فیلم سینمایی "میان صخره‌ها " و برپای نمایشگاه "پُرخط" از مهمترین اخبار فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری در روز سه‌شنبه ۲۴ مردادماه است.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه گروهی تصویرسازی‌ با عنوان پُر خَط‌ در نگارخانه شهید شهرانی‌ مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد گشایش یافت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در این نمایشگاه ۶۰ اثر از هفت هنرمند استانی به نمایش گذاشته شده است که پدرام فرخ‌نیا، فاطمه باقری هفشجانی، عاطفه قربانی، ماریا احمدی‌کیا، مهری مالکی، حدیث محمودیان و پرستو مرتضی‌پور هنرمندانی‌ هستند که در برپایی این نمایشگاه تصویرسازی‌ مشارکت دارند.

شهرام فرجی افزود:تصویرسازی کودکان، بزرگسال و آثار آزاد را محور آثار با نمایش درآمده در این نمایشگاه است و نمایشگاه پُر خط تا ۳۰ مرداد همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان است.

تصویرسازی یا تصویرگری از زیرشاخه‌های هنرهای تجسمی به شمار می‌رود که هنرمند تصویرساز در این‌ هنر تجسمی می‌کوشد تا با نوعی خلاقیت تصویری، یک مفهوم و یا روایت را با شکلی بصری به مخاطب القا کند.

فیلم سینمایی «میان صخره‌ها» در شهرکرد اکران و نقد و بررسی شد

فیلم سینمایی «میان صخره‌ها» به کارگردانی هنرمند فیلم‌ساز چهارمحال و بختیاری که به تازگی در اکران عمومی سراسر کشور شده است در نشست با حضور عوامل فیلم اکران و نقد بررسی شد.

«میان صخره‌ها» داستان ابراهیم و ایلما خواهر و برادری چوپانی را به تصویر می کشد که در نبود پدر و مادر خود، گوسفندان را برای چرا به دشت می‌برند اما یک کنجکاوی کوچک، سرنوشت آن‌ها را تا دم مرگ پیش می‌برد.

احسان قائدی رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در اکران این اثر سینمایی گفت: رسیدن آثار سینمایی هنرمندان استان‌ها در رسیدن به اکران عمومی کمتر اتفاق می‌افتد و فیلم «میان صخره ها» تولید هنرمند خوب استان «مختار عبداللهی» با درخشش‌های فراوان در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی اکنون اکران سراسری در سینماهای کشور را از آن خود کرده و اکنون باید با تمام توان از این فیلم برای دیده شدن در سینما های سراسر کشور حمایت کنیم.

قائدی اظهار داشت:چهارمحال و بختیاری دارای استعدادهای خوب فیلمسازی است و باید تمام توان خود را برای دیده شدن این استعدادهای شاخص هنری در کشور به کار ببندیم و فیلم میان صخره‌ها با حضور در جشنواره‌های مختلف و کسب جوایز بسیار ثابت کرد که هنرمندان استان همچون گذشته در عرصه فیلمسازی کشور جایگاه بالایی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha