۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۱۲
کد خبر: 85200080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آن مرد ۷ سال دارد + فیلم

۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۱۲
کد خبر: 85200080
آن مرد ۷ سال دارد + فیلم

شیراز - ایرنا -  یکشنبه ۲۲ مرداد حوالی غروب بود که حرم شاهچراغ‌(ع) بار دیگر هدف حمله تروریستی تکفیری قرار گرفت که با اسلحه جنگی وحشیانه خادمان و زائران این آستان مقدس را به گلوله بست، در میان تصاویر دوربین‌های مدارس بسته از این حادثه رفتار یک کودک توجه همگان را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کودک هفت سال که در پشت سر خود آماج تیرهای این تروریست را احساس می‌کند اما در همزمانی حس ترس و عشق به سراغ پدر زخمی خود می‌رود تا به او "کمک کند".

این تصویر بسیار در فضای رسانه‌ای و مجازی پر بازدید شد و بسیاری او را نماد عشق دانستند و برخی او را تحسین کردند و به او "کاکوی شجاع" گفتند.

نام او محمد مبین است برادر متین و مرسانا و پسر هفت ساله عیسی قدرتی، اهل کوار است و امسال به کلاس دوم می‌رود.

با مادر او تماس گرفتیم و موفق شدیم با این پسر کواری که حالا قهرمان کوچک شاهچراغ (ع) لقب گرفته چند دقیقه‌ای گفت‌وگو کنیم.

محمد مبین گفت: من و متین منتظر مامان و خواهرم بودیم تا بیایند و به شاهچراغ برویم، صدای تیر شنیدیم، بابا گفت فرار کنید، ما هم دویدیم، یک گلوله به بابام خورد و افتاد.

این زائر هفت ساله حرم احمدبن موسی (ع) ادامه داد: من می‌ترسیدم اما میخواستم به بابام کمک کنم رفتم تا دست او را بگیرم.

از او پرسیدم در آن شرایط فکر کردی می‌توانی به پدرت کمک کنی؟ گفت: "اگر نمی‌توانستم کمکش کنم هم پیشش می‌ماندم."

از محمد مبین خواستم چیزی درباره اتفاقی که در حرم برای او افتاد بگوید، تنها گفت" "خیلی وحشتناک بود".

محمد مبین قدرتی امروز گفت: حال پدرش خوب است و دیگر نمی‌ترسد.

عیسی قدرتی پدر ۴۱ساله محمد مبین، متین و مرسانا که با خانواده خود یکشنبه غروب به زیارت شاهچراغ (ع) رفته بود با تیر خشم تروریست تکفیری از ناحیه پای چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و اکنون در بیمارستان نمازی بستری است.

همسر او در توصیف آخرین وضعیت او به خبرنگار ایرنا گفت: همسرم هنوز در آی سی یو بستری است اما حال عمومی او خوب است.

او ادامه داد: تا کنون یکبار بر روی پای او عمل جراحی انجام شده اما آنطور که پزشکان گفته‌اند احتمالا بار دیگر مورد جراحی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، یک عامل تکفیری عصر روز یکشنبه با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

در این حادثه تا کنون یک خادم افتخاری حرم و یک نیروی یگان حفاظت این آستان مقدس به شهادت رسیده‌اند و هشت مصدوم و مجروح آن نیز در ۲ بیمارستان شیراز بستری‌اند.

یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

حرم شاهچراغ(ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha