آموزش و پرورش مرکز فرهنگ سازی برای مقابله با اعتیاد باشد

کیش – ایرنا - قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، آموزش و پرورش را مرکز فرهنگ سازی برای مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد دانست و گفت:‌ تمرکز بیش از حد بر آموزش نباید سبب غفلت از توجه به مقوله پرورش در مدارس شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا کاظمی» روز سه شنبه در دیدار با امام جمعه کیش اظهار کرد:‌ اشکالات ساختاری در نظام فرهنگی و تربیتی، موازی کاری و اقدامات سطحی در کنار خروجی نامناسب آموزش و پرورش در بحث آگاهی بخشی به نسل جوان، کشور را در فرهنگ سازی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دچار چالش کرده است.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند در آموزش و پرورش باید تربیت محور باشد، افزود: فرهنگ سازی موضوعی نیست که بتوان یک شبه آن را حل کرد؛ باید توجه کرد که غفلت از نظام تربیتی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه نسل جوان در کانون حملات ضد فرهنگی دشمنان قرار دارند، اضافه کرد: باید اذعان کنیم که در حوزه فرهنگی آنطور که لازم است نتوانستیم تا در برابر هجمه‌های دشمنان ابتکار عمل داشته باشیم.

وی ادامه داد: نیازمند آموزش مهارت‌های لازم به دانش آموزان هستیم برای آگاهی بخشی به آنان هستیم.

« کاظمی» بر ضرورت شناسایی کانون‌های آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و خواستار ورود میدانی به مباحث فرهنگی و آگاهی بخشی به جامعه برای جلوگیری از گسترش اعتیاد به عنوان یک بلای خانمان سوز شد.

وی ادامه داد: باید توجه کرد که بدون مشارکت مردمی نمی‌توان به مقابله با اعتیاد رفت؛‌ مردم محور مقابله با معضل اجتماعی هستند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تشکیل مجمع خیرین برای مقابله با اعتیاد در ۲۰ استان کشور خبر داد و گفت:‌ استقبال کم نظیر خیرین استان‌ها از این مجمع نشانگر اوج حساسیت جامعه برای مقابله با اعتیاد است.

وی همچنین به اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاها اشاره کرد و افزود: امروز پرچم فرهنگ مقابله با اعتیاد و مواد مخدر در روستاهای کشور بر افراشته شده است که دستاوردی ارزشمند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha