فرمانده انتظامی: اقامت، اسکان و اشتغال اتباع افغانستانی فاقد مجوز در کنگاور ممنوع است

کرمانشاه – ایرنا - فرمانده انتظامی کنگاور از قاطعیت پلیس در برخورد با افاغنه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: پلیس با صاحبان کار که از اتباع افغانی غیرمجاز در اشتغال استفاده و یا به آنها اسکان و اقامت می‌دهند، با قاطعیت برخورد می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سرهنگ«حیدر حق‌جویان» در نشست خبری با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان کنگاور،گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر مردم در رابطه با دستگیری افراد اهل افغانستان که به صورت غیرمجاز وارد کشور شده و در برخی روستاهای کنگاور مشغول به کار هستند ، تاکنون طی چندین طرح ضربتی، دهها نفر از این افراد شناسایی و دستگیر شده و به ندامتگاه‌های موقت جهت اخراج از کشور دلالت داده شده اند.

وی با اعلام این که این طرح تا پاکسازی کامل اتباع بیگانه در شهرستان ادامه خواهد داشت، گفت: بدینوسیله به اطلاع صاحبان حرفه و مشاغل اعم از کشاورزی ، صنعتی و یا خدماتی می رساند که بر اساس قانون ، استفاده از نیروهای مهاجر غیرمجاز به عنوان نیروی کار ممنوع بوده و افراد متخلف علاوه بر معرفی به اداره کار، جریمه ، مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و محل کار آنان پلمپ خواهد شد.

سرهنگ حق جویان گفت: شناسایی کارگاه ها، گاوداریهای و دامداریهایی که از اتباع بیگانه فاقد مجوز اقامتی استفاده می کنند توسط دستگاهها متولی در دستور کار قرار دارد.

فرمانده انتظامی کنگاور افزود: از اهالی شریف نیز دعوت می شود هر گونه مشاهده خود در خصوص حضور مهاجرین افغانستانی را از طریق تلفنهای ۱۲۳ ، ۱۱۰ و یا به پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha