خاورمیانه پرده آخر ستاره‌ها؛‌ الهلال در انتظار نیمار

تهران- ایرنا- فوق ستاره برزیلی یکی دیگر از مسافران عربستان است و به نظر می‌رسد نیمار به غیر از حضور در فوتبال این کشور، گزینه دیگری ندارد.

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، در ابتدا یک شوخی به نظر می‌رسید اما خیلی سریع به واقعیت تبدیل شد و خاورمیانه یکی پس از دیگری،‌ ستاره‌های مطرح و نامدار فوتبال جهان را به خود دید. رونالدو، بنزما و چهره‌های دیگری در این مدت مسافر غرب آسیا شدند تا در عربستان دور هم جمع شده و به نوعی این کشور را در کانون توجه رسانه‌ها و اهالی فوتبال قرار دهند.

اینکه چه سیاستی پشت این انتقال‌ها وجود دارد، بماند که در آینده‌ای نزدیک پیرامون آن گزارشی خواهیم نوشت اما به نظر می‌رسد انتقال ستاره‌ها به خاورمیانه تمامی ندارد و با حضور نیمار در الهلال به نظر می‌رسد جریان‌سازی و توجه به فوتبال عربستان وارد فاز جدیدی خواهد شد.

خاورمیانه پرده آخر ستاره‌ها؛‌ الهلال در انتظار نیمار

نیمار در بارسلونا و در کنار مسی افتخارات بسیاری به دست آورد اما باید قبول کرد که هیچگاه نتوانست بالاتر از فوق ستاره آرژانتینی ظاهر شود و زیرسایه بودن مسی یکی از دلایل جدایی او از کاتالان‌ها بود. نیمار به پی‌اس‌جی رفت تا موقعیت جدیدی برای خود ایجاد کند اما در این پروژه شکست خورد و حالا قصد دارد آخرین پرده فوتبال خود را در عربستان دنبال کند.

رسانه‌های عربی گزارش داده‌اند الهلال عربستان با این بازیکن ۳۱ ساله به توافق رسیده‌اند،‌ شاید اگر بخواهیم واقع بینانه به این انتقال نگاه کنیم باید گفت این تنها گزینه موجود برای نیمار بود. هر چند حضور ستاره‌های فوتبالی در عربستان برای این کشور یک افتخار و فرصت به شمار می‌رود اما بدون شک گویای سقوط و رسیدن به خط پایان فوق‌ستاره‌هایی است که رو به افول می‌روند.

خاورمیانه پرده آخر ستاره‌ها؛‌ الهلال در انتظار نیمار

نیمار با حضور خود در فرانسه و پارک دو پرنس، رابطه خوب خود با هواداران بارسلونا را خراب کرد تا جایی که حتی پیراهن‌هایی که با نام او به فروش رسیده بود را آتش زدند. در این میان صحبت‌هایی از حضور وی در تیم‌هایی از جمله چلسی، منچستریونایتد، منچسترسیتی، آرسنال و چند تیم دیگر به گوش می‌رسید اما هیچ کدام از آنها به سرانجام نرسید تا مشخص شود این‌بار دعوا سر نخواستن نیمار است. بدون شک این ستاره برزیلی قابلیت‌های بسیاری دارد اما همه چیز در زمین فوتبال رقم نمی‌خورد و اتفاقات و حاشیه‌های او باعث شده تا برخی مربیان بزرگ برای به خدمت گرفتن نیمار دچار تردید شوند.

خاورمیانه پرده آخر ستاره‌ها؛‌ الهلال در انتظار نیمار

با توجه به اتفاقاتی که در چند وقت برای نیمار رخ داد به نظر می‌رسد چیزی برای او در قاره سبز باقی نمانده و شاید تنها گزینه خروج از اروپا و حضور در شبه جزیره عربستان باشد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده نیمار قراردادی دو ساله با الهلال به ارزش ۳۰۲ میلیون یورو امضا خواهد کرد که او را در کنار کریستیانو رونالدو قرار می‌دهد و تقابل این دو در لیگ عربستان زیبایی‌های فوتبال را دو چندان خواهد کرد.

نیمار تا پایان قراردادش ۳۳ ساله خواهد شد و شاید دیگر امیدی به حضور در ترکیب تیم ملی کشورش در جام‌جهانی آینده نداشته باشد، البته اگر او به بارسلونا باز می‌گشت شرایط می‌توانست بهتر از این‌ها رقم بخورد و باید دید این ستاره برزیلی در دوران جدید خو در فوتبال عربستان با چه چالش‌هایی مواجه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha